آپا، با دانشگاه شیراز قرارداد منعقد کرد

مهدی خدایی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: طرح آپا تداوم دارد و به صورت تخصصی در دانشگاههای مختلف مورد حمایت قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه شیراز در زمینه اختلالات امنیتی مرتبط با  بدافزار با مرکز تحقیقات قرارداد منعقد کرده است ، ادامه داد: دانشگاه شیراز پس از نصب تجهیزات و مجهزکردن آزمایشگاه، تا یک سال آینده، فعالیت خود را در این حوزه آغاز می کند.   
خدایی با تاکید براینکه راه اندازی مراکز آپا در کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه می تواند زمینه ساز پیشرفت در حوزه امنیت در میان دیگر کشورها باشد ، گفت: کشورهای منطقه از طرح آپا و بکارگیری آن بسیار استقبال کرده اند.
در طرح آپا حوادث و آسیب‌پذیری‌ها در هفت حوزه سیستم عامل، پایگاه داده‌ها، تجهیزات شبکه، هرزنامه‌ها (پیام‌های ناخواسته )، رمز، نرم‌افزارهای کاربردی و شبکه‌های بی‌سیم مورد مطالعه، بررسی و تحقیقات قرار می‌گیرد.
پیش از این هفت حوزه به هفت دانشگاه کشور واگذار شده که با مرکز تحقیقات مخابرات ایران در این طرح همکاری می کنند که ضمن آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد در مورد حوادث و آسیب‌پذیری‌های هر حوزه مسوولیت دارند.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا