کاهش هزینه اینترنت در دستور کار دولت قرار دارد

مهندس رضا تقی پوردر تشریح برنامه های اجرایی خود و چگونگی ترسیم راهبردها با توجه به برنامه پنجم توسعه  اظهارداشت: برنامه های اجرایی وزارت ارتباطات دردولت دهم در 17 محورارائه شده که اهم آنها تکمیل شبکه های مخابراتی و اتمام ارتباط رسانی به روستاهای کشورخواهد بود.
وی با تاکید برتوجه بیشتر به حوزه فناوری اطلاعات ،اظهار داشت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات، افزایش ظرفیت شبکه ip کشور وتوسعه صنعت IT ازدیگر محورهای اصلی برنامه تدوین شده ، برای چهار سال آینده خواهد بود که امیدورایم  با استفاده ازنظرنخبگان و افراد متخصص ، برنامه مناسبی درشان نظام جمهوری اسلامی ایران درحوزه فناوری اطلاعات اجرا شود.
وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات یک موضوع فرابخشی درکشوراست ، ادامه داد: برای توسعه این فناوری جدید نیازمند همکاری تمامی دستگاههای اجرایی درداخل وخارج از دولت وحتی سایر قوا و حاکمیت خواهیم بود تا با کمک تمامی آنها، فناوری اطلاعات مبنای مدیریت درکشورقرارگیرد.
تقی پور خاطر نشان کرد: برنامه هایی درزمینه توسعه فناوری اطلاعات تدوین شده که امیدواریم در صورت کسب رای اعتماد و با حمایت مجلس شورای اسلامی، این برنامه ها درکشورپیاده سازی شوند.
تقی پوردرتشریح دیدگاه خود درزمینه استقلال رگولاتوری گفت: براساس قانون، ایجاد سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیده شده که تقویت ساختاراین سازمان از دیگربرنامه های ارائه شده در دولت دهم است.
وی با بیان اینکه شکل ماموریت ها در وزارت ارتباطات تغییرمی کند و تصدی گری ها دراین وزارتخانه حذف می شوند ، گفت: بخش عظیمی ازمخابرات به بخش خصوصی واگذار شده  که این روند ادامه پیدا خواهد کرد و با تحقق این اقدام روابط دولت با اپراتورها ، اپراتورها با اپراتور ها و اپراتورها با مردم و کاربران تنظیم خواهد شد که این موضوع اهمیت رگولاتوری راپررنگترخواهد کرد.
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات درکابینه دهم گفت: ازدیدگاه تخصصی لازم است که رگولاتوری در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت خود ادامه بدهد.همچنین باید با تقویت منابع انسانی و تصمیمگیری های عمده راهبردی و کلان به  سرعت چارچوب هایی آماده کرد تا در کوتاه ترین زمان کار پیش برو،د چرا که درغیر این صورت معضلات بسیاری را درمقابل خواهیم داشت که باعث افزایش عقب ماندگی فعلی کشور به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات می شود و به تشدید فاصله کشور با دیگران منجرخواهد شد.
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات  درتشریح برنامه آتی خود درباره اصل 44 قانون اساسی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از وزارتخانه های پیشرودرزمینه اصل 44 قانون  اساسی بوده که درمقایسه با سایرنهادها و سازمان ها، قوی تر، فعال تر وبا سرعت بیشتر اقداماتی را در این خصوص انجام داده است.
وی با اشاره به واگذاری سهام بلوکی شرکت مخابرات در نیمه دوم شهریورماه افزود:  واگذاری 51 درصد سهام مخابرات با 32 شرکت زیر مجموعه اش به همراه، پست و پست بانک دربرنامه آتی  وزارت ارتباطات در دولت دهم قرار دارد که باید مراحل قانونی آن طی شود.
تقی پور با بیان اینکه واگذاری وخصوصی سازی مخابرات به صورت کامل و تا مرحله ای که در مرز مسئولیت های حاکمیتی جای گیرد، با توجه به لحاظ کردن ملاحظات امنیتی ومنافع ملی دردستور کار دولت دهم قراردارد.
وی در تشریح سیاست های خود در زمینه ساماندهی وضعیت اینترنت کشور گفت: افزایش دسترسی ها وکاهش هزینه استفاده ازاین شبکه، ازجمله برنامه های تدوین شده درزمینه اینترنت کشوردردولت دهم است.
وی با فرابخشی دانستن این حوزه اظهار داشت: تولید محتوا در فضای مجازی کشور نیازمند تصمیم گیری در سطح کلان ملی  کشورخواهد بود.
وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات مجری سیاست های شورای انقلاب فرهنگی ، سایرشوراها و مراجع ذی ربط در حوزه اینترنت است ، گفت: اما درمجموع اینترنت محیطی محسوب می شود که برای ارتقاء علمی کشورو برای دسترسی سریع به اطلاعات و توسعه درابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور موردنیاز است.  
به گزارش موبنا دکتر محمود احمدی نژاد رئیس فعلی سازمان فضایی ایران را برای تصدی پست وزارت ارتباطات درکابینه دهم به مجلس معرفی کرده است.
مهندس رضا تقی پوردارای مدرک مهندسی کامپیوترازدانشگاه شهید بهشتی سال 64، مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع ازدانشگاه علم و صنعت- سال 79 واز سال84 دانشجوی دوره دکتری علوم پیشرفته مدیریت است.
وی معاونت تحقیقات صنعتی گروه الکترونیک و مخابرات 67-64، مدیر صنعت الکترونیک و کامپیوتر-گروه الکترونیک و مخابرات 69-67، مدیر صنایع امنیت مخابرات-گروه صنایع مخابرات 75-69، مدیر عامل صنایع الکترونیک شیراز 81-75 و مدیر عامل صنایع مخابرات ایران 86-81 را در کارنامه خود دارد.
پرتاب ماهواره امید یکی از مهم ترین دستاورد های هوافضا در زمان حضورمهندس تقی پور در سازمان فضایی ایران به شمار می رود.
وظیفه سازمان ملی فضایی ایران، پژوهش درزمینه استفاده از فضا و برنامه‌ریزی برای گسترش فن‌آوری‌های فضایی کشور با استفاده از دانش بومی و همکاری‌های بین‌المللی است.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا