زائران ایرانی بلوتوث‌های خود را روشن بگذارند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی گفت: یکی از ضرورت‌هایی که همگان بر آن تأکید دارند استفاده از فضای مجازی برای بهره‌مندی هرچه بهتر از فرصت‌های فرهنگی است.
نماینده معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر استفاده مطلوب از فرصت‌های زائران در طول عمره تصریح کرد: از این رو می‌توان با استفاده از این امکانات بسیاری از معارف و آگاهی‌های دینی را به عمره گذاران ایرانی ارائه داد.
وی ادامه داد: بنابراین اگر در این راه به فضای مجازی توجه کرده و برای آن برنامه‌ریزی شود، می‌تواند در رسیدن به اهداف معنوی حج کمک زیادی کند.
ربانی تصریح کرد: در این راستا در شب میلاد امام سجاد(ع) از محیط بلوتوث برای دو برنامه نرم‌افزاری مدینه‌شناسی و مکه‌شناسی برای استفاده زائران در هتل بدر المحمدیه رونمایی شد.
وی ادامه داد: این دو برنامه پیرامون معرفی اماکن و محل‌هایی است به نحوی در تاریخ اسلام ماندگارند،
همچنین در این برنامه‌ها مکان‌هایی که نقش به‌سزایی در معرفی سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دارند برای معرفی به زائران ارائه شده است.
نماینده معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری افزود: در این سامانه اطلاعاتی پیرامون مسجد الحرام، مشاهد موجود در مکه و معرفی مدینه، بقیع، مسجد النبی(ص) و مکان‌هایی که جنگ‌های پیامبر(ص) مانند احد و احزاب در آن اتفاق افتاده، موجود است.
وی اظهار کرد: بنابراین تمامی زائران ایرانی که دارای گوشی تلفن همراه بلوتوث‌دار هستند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. البته در مرحله اول این سامانه در هتل بدر المحمدیه قابل استفاده است.
به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی بر اساس دستور نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت، تمامی فعالیت‌های فرهنگی در معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری متمرکز و در این راستا حرکت‌های بنیادین برای برنامه‌های فرهنگی انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تدوین طرح جامع فرهنگی حج و عمره و تهیه محصولات فرهنگی اشاره کرد.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا