نوکيا از خريد سهام شرکت سيمبيان خبر داد

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” اسلش فون” ،  طي توافقي هاي نهايي بعمل آمده توسط دو شرکت ياد شده ، نوکيا بيش از 9/99 درصد سهام شرکت سيمبيان را خريداري مي کند.
سيمبيان شرکت توليد کننده نرم افزار است که سيستم عامل سيمبيان / Symbian OS يکي از نرم افزارهاي شناخته شده و سيستم عامل هاي مهم تلفن همراه در جهان را توليد کرده است.
ارزش خريد اين شرکت از سوي نوکيا اعلام نشده است.
شرکت نرم افزاري Symbian براي اولين بار در ماه ژوئن سال 1998 به صورت کاملا مخفي و خصوصي براي ارايه  سيستم عامل موبايل تاسيس شد . مقر اصلي اين شرکت در انگليس است و هم اکنون داراي حدود 750 کارمند در کشورهاي انگليس ، ژاپن ، سوئد و آمريکا مي باشد که به تحقيق و برنامه نويسي براي گسترش سيستم عامل و نرم افزارهاي آن مي پردازند. 
تا اواخر سال 2003 ميلادي 18 نوع گوشي از پنج شرکت معروف سوني ، نوکيا ، فوجيتسو ، موتورولا و زيمنس با اين سيستم عامل عرضه شد و برغم قيمت بالا مورد استقبال قرار گرفت و هم اينک 48 نوع موبايل با اين اين سيستم به بازار عرضه شده و يا به زودي عرضه خواهد شد.
 آمار فروش موبايل هاي Symbian تا پايان سال 2003 ميلادي به 6.7 ميليون موبايل رسيد و در سال 2004 نيز با رشد بي سابقه فروش مواجه شد به طوري که طبق آمار شرکت در سال 2004 فروش اين نوع موبايل ها رشد 201 درصدي داشته است .
 به علت فروش بالاي موبايل هاي Symbian هر روزه بر تعداد برنامه نويسان آن افزوده شده و نرم افزارهاي فوق العاده اي براي اين سيستم عامل طراحي مي شود و  تا اواخر تابستان سال 2004 تعداد اين برنامه ها به  3254 مورد رسيده است.  14 شرکت اصلي و چند شرکت فرعي از موسسان شرکت سيمبيان هستند که  بعضي از اين شرکتها در زمينه نرم افزار و بعضي از آنها در زمينه سخت افزار به رشد اين سيستم عامل و موبايل هاي آن کمک کرده اند.
 نوکيا ، سوني اريکسون ،ال جي ، سامسونگ موتورولا ،آريما ، بن کيو، فوجيستو ، لنو ، سانيو،سندو، ميتسو بيشي الکترونيک و زيمنس از جمله موسيان اين شرکت هستند.
179/14/131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا