اپل دربازار رقابت عقب مانده است

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” آسیا سی نت” ،  شرکت اپل به تازگی اعلام کرد گوشی جدید با نام iPhone 3GS را  ( حرف S دلالت بر سرعت / Speed دارد) به بازار عرضه می کند.
با انتشار این خبر،  شرکت اپل متعاقبا اعلام کرد قیمت گوشی نسل سومی  iPhone 3G را کاهش می دهد و با قیمت ارزانتریعنی 99 دلار  به بازار عرضه می کند.
نکته قابل تامل اینکه میزان فروش و درآمد شرکت اپل از فروش گوشی های آیفون کاهش یافته است و درمقایسه با دیگر شرکت های رقیب از میزان فروش کمتری برخوردارست یکی از دلایل کاهش قیمت گوشی آیفون نسل سومی برای افزایش میزان فروش این گوشی است .
نوکیا پیشتر اعلام کرده بود برای رقابت بیشتر با دیگر شرکت ها بویژه شرکت های آسیایی همچون سامسونگ و ال جی برای عرضه گوشی و فروش بیشتر ، فعالیتش را روی عرضه گوشی های ارزان قیمت و ساده متمرکز می کند و گمان می رود شرکت اپل هم این استراتژی را انتخاب کرده باشد.
اپل درحالی گوشی قبلی  آیفون نسل سومی را با قیمت 99 دلار می فروشد که گوشی جدید iPhone 3GS را با قیمت های 199 دلار با حافظه 16 گیگابایت و 299 دلار با حافظه 32 گیگابایت عرضه خواهد کرد و این اختلاف قیمت معنا دارممکن است مربوط به انتخاب راهبرد جدید اپل مبنی بر عرضه گوشی های ارزان قیمت باشد.
131/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا