تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک چیست؟

تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک چیست؟ کدام یک از این دو پنجره گزینه بهتری برای خانه ماست؟ در ادامه به مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک خواهیم پرداخت.

تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک چیست؟

امروزه استفاده از پنجره‌های عایق به یکی از موضوعات پُر اهمیت تبدیل شده است؛ چرا که با کمک این پنجره‌ها می‌توان ضمن حفظ دمای ساختمان، از ورود هرگونه آلودگی به درون محیط خانه جلوگیری به عمل آورد. پنجره‌های عایق مختلفی در بازار وجود دارند که از جمله پرطرفدارترینِ آن‌ها می‌توان به پنجره‌های «یو پی وی سی» و «ترمال بریک» اشاره داشت. اما سوال این‌جاست که تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک چیست؟ کدام یک از این دو پنجره گزینه بهتری برای خانة ما است؟ در ادامه این راهنما به مقایسه پنجره upvc و ترمال بریک خواهیم پرداخت؛ از این رو اگر تمایل به خرید یکی از پنجره‌های مذکور را داشته و بر سر دوراهی مانده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هر آن چه که باید درباره تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک بدانید!

images 1713082672 661b9130b63fb

آن چه که باعث می‌شود این دو پنجره با یکدیگر متفاوت باشند، ساختار کلی آن‌ها است. هر کدام از این پنجره‌ها به شکل کاربردی طراحی شده و امکان استفاده از هردو برای ساختمان‌های مختلف فراهم است. تمرکز ما در این راهنما این است که شما عزیزان بتوانید در انتها یک انتخاب قطعی داشته باشید؛ به همین خاطر در ادامه فرق پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱. تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک: عایق‌بندی

اولین مورد که سبب ایجاد تفاوت بین دو پنجره upvc و ترمال بریک می‌شود، از نظر عایق‌بندی این سازه‌ها است. در واقع، میزان تفاوتی که در عایق‌بندی این دو پنجره وجود داشته قابل قیاس نیست؛ چرا که درجه عایق‌بندی که پنجره‌های ترمال بریک نسبت به یو پی وی سی داشته به مراتب بیش‌تر بوده و به همین علت استفاده از پنجره‌های دوجداره ترمال بریک در محیط‌های بزرگ‌تر و حساس‌تر پیشنهاد می‌شود. البته اگر قصد خرید به صرفه‌تری را دارید، می‌توانید برای خرید پنجره یو پی وی سی اقدام کنید؛ اما فراموش نکنید که آلومینیوم استفاده شده در این پنجره درجه‌بندی مطلوبی برای عایق‌بندی نداشته و بهتر است که کیفیت را فدای کمیت نکنید!

۲. تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک: قیمت

بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید مطرح بوده، قیمت است. در حالت کلی، قیمت پنجره یو پی وی سی نسبت به قیمت پنجره ترمال بریک کم‌تر است، اما نمی‌توان کیفیتی که پنجره‌های ترمال بریک داشته را نادیده گرفت! از آن جایی که پنجره‌های ترمال بریک دوام بالاتر و طول عمر بیش‌تری داشته، صد در صد ارزش خرید بالاتری در مقایسه با پنجره‌های یو پی وی سی دارند. علاوه بر این، امکان سفارش پنجره‌های ترمال بریک در هر ابعادی که مد نظر داشته باشید نیز فراهم است. پس، توصیه ما به شما این است که برای تجربه خریدی هوشمندانه‌تر، در همان ابتدا بیش‌تر هزینه کنید تا پس از مدت کوتاهی مجبور نباشید که پنجره‌های منزل خود را تغییر داده و تعویض کنید. اگر در ابتدا خرید خود را با قیمت ارزان‌تر انجام دهید، انتظار مشکلات آتی را نیز داشته باشید؛ چرا که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست!

۳. فرق پنجره upvc و ترمال بریک: مقاومت

مقاومت، فاکتور سومی است که باعث ایجاد تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک می‌شود. چنان‌چه پنجره‌های دوجداره به صورت استاندارد تولید نشده باشند، احتمال این که بعد از گذشت مدت کوتاهی به رگلاژ یا تعویض نیاز پیدا کنند زیاد است. اگر قصد دارید که برای طبقات بالایی ساختمان پنجره بسازید، بدون شک پنجره ترمال بریک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در طبقات بالایی میزان فشارهایی که به پنجره‌ها اعمال می‌شود به مراتب بیش‌تر است؛ از این جهت پنجره مورد نظر نیز بایستی مقاومت بالایی داشته باشد که خوشبختانه از این نظر می‌توان به پنجره ترمال بریک اعتماد کرد.

images 1713082672 661b9130b9447

۴. فرق پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک: شرایط آب و هوایی

هر کدام از پنجره‌های upvc و ترمال بریک برای شرایط آب و هوایی مشخصی مناسب هستند. پنجره‌های ترمال بریک به گونه‌ای طراحی می‌شوند که سازگاری بهتری با محیط‌های گرم‌تر دارند. اگر ساختمان مورد نظرتان واقع در محیطی با آب و هوای گرم است، فراموش نکنید که پنجره یو پی وی سی نمی‌تواند استحکام لازم در برابر این شرایط آب و هوایی را از خود نشان دهد. شایان ذکر است که پنجره دوجداره ترمال بریک علاوه بر محیط گرم، می‌تواند عایق بسیار باکیفیتی در محیط‌های رطوبتی و سرد نیز باشد؛ از این رو می‌توان گفت که ترمال بریک پاسخگوی هر نوع شرایط آب و هوایی بوده و می‌تواند انتظارات شما از یک پنجره باکیفیت را به خوبی برآورده کند.

۵. تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک: از لحاظ تعداد اتصالات و نحوه نصب

مورد بعدی که باعث ایجاد تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک می‌شود، تعداد یراق آلات و اتصالاتی بوده که در هر یک از پنجره‌های نامبرده به کار برده می‌برند. در حالت کلی، تعداد اتصالاتی که برای نصب پنجره‌های یو پی وی سی نیاز بوده در مقایسه با ترمال بریک بیش‌تر است. علاوه بر این، فرایند نصب و مدت زمانی که برای راه‌اندازی این پنجره‌ها مورد نیاز بوده در مقایسه با ترمال بریک نیز بیش‌تر خواهد بود.

images 1713082672 661b9130bc0e7

۶. فرق پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک: وزن

مورد بعدی که باعث ایجاد تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک می‌شود، وزن این دو پنجره است. پنجره‌های ترمال بریک در مقایسه با پنجره upvc وزن بیش‌تری دارند و همین موضوع منجر شده تا افراد بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی و صرفاً با در نظر داشتن وزنِ بیش‌تر ترمال بریک، مابقی امتیازات این پنجره را نادیده گرفته و به سراغ یو پی وی سی بروند! فراموش نکنید که صدا از پنجره‌های یو پی وی سی به صورت آزاردهنده‌ای عبور می‌کند؛ در نتیجه اگر قصد دارید پنجره دوجداره آلومینیومی که بتواند عایق‌بندی کاملی برای فضای شما انجام بدهد را خریداری کنید، ترمال بریک گزینه مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

images 1713082672 661b9130befbf

پنجره یو پی وی سی بهتر است یا ترمال بریک؟

اکنون که با تفاوت پنجره یو پی وی سی و ترمال بریک از جهات مختلف آشنا شدیم، می‌رسیم به انتخاب نهایی! با توجه به آن چه که گفته شد، امتیازات پنجره‌های ترمال بریک در مقایسه با یو پی وی سی به مراتب بالاتر است و می‌تواند انتخاب بهتری برای عایق‌بندی فضای شما باشد. اگر هنوز بین دو راهی مانده‌اید، می‌توانید از مشاوره رایگان مجموعه‌هایی نظیر اخوان هلدینگ که ارائه‌دهنده خدمات درب و پنجره و همچنین خرید شیشه بالکنی بوده استفاده کرده و بعد تصمیم قطعی برای خرید بگیرید. فراموش نکنید که خرید پنجره دوجداره و نصب آن به منظور افزایش آسایش و ایمنی محل زندگی یا کار است؛ در نتیجه بهتر است که در خرید عجله نکرده و با اطلاعات کافی، بهترین پنجره را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا