رشد ۵۳۱۵ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات شنبه

اخبار بازار ایران – شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد بیش از ۵۰۰۰ واحدی مواجه شده است، ارزش معاملات خرد عدد ۵,۱۸۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۸% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۳۵۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۹۱ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۶۸۸ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۵۳۸ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۵۰ میلیارد تومان است که کاهش ۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۲۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۹۳ میلیارد تومان قرار دارد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا