علت گرانی مسکن«احتکار»است

اخبار بازار ایران – مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل با تاکید بر اینکه پروژه نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های کشور است، گفت: پروژه نهضت ملی مسکن یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی طی ۱۰۰ سال اخیر است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه تأمین منابع مالی، مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را این وزارتخانه را شناسایی کنیم البته ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در برنامه داریم که به مرور از ابتدای سال آینده شرایط واگذاری به به مردم اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت‌های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سوداگری شده است، گفت: سامانه‌ای برای شناسایی زمین‌های معطل مانده راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: در کل پروژه مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین مورد استفاده قرار گرفت که این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید البته همچنین تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش تصریح کرد: یکی از معضلات نهضت ملی قیمت تمام شده ساخت است و باید از مدل‌های صنعتی‌سازی استفاده کنیم و همان قدر که باید در ساخت مسکن سرعت داشته باشیم باید به خاطر امنیت و ایمنی جان مردم استانداردها متفاوت باشد؛ ضمن اینکه نوآوری باید جلوتر حرکت کند و استانداردها پشت سر آن باشد، اما ناچار هستیم برای ملاحظات ایمنی استانداردهای متفاوتی را دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال مهر مبنی براین که واحدهای خالی که توسط بانک‌ها احتکار شده چه روندی در پیش خواهند داشت، گفت: واحدهای خالی که توسط بانک‌ها طی سال‌های اخیر خریداری شده در بازار مسکن عرضه خواهد شد.عده‌ای از بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری این واحدها خریداری کرده بودند که زمان مناسب به فروش برسانند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا