رشد ۴۶۱۱ واحدی شاخص کل هم وزن بورس

اخبار بازار ایران شاخص کل قیمت هم وزن با رشد بیش از ۴۶۱۱ واحدی مواجه شد این در حالی است که شاخص کل بورس تنها رشد ۲۳۳۱ واحدی را شاهد بود.

دیروز هم با وجود منفی شدن شاخص کل بورس، شاخص قیمت هم وزن وضعیت خوبی داشت تا نشان دهد پول به سمت نمادهای متوسط و کوچک بازار رفته است.

ارزش معاملات خرد عدد ۴,۲۷۸ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، تغییر قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۷ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد سهام می‌گردد.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۲۰۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد ۱۷۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند. این سومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها خارج می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۲۱۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۳ میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش هم با افزایش ۷۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۳۷۰ میلیارد تومان قرار دارد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا