گرانی ۴٠ درصدی سیمان و فولاد در بورس کالا/ بورسی‌ها دربرابر اظهاراتم فحاشی می‌کنند

اخبار بازار ایران – مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران درباره اظهارات روز گذشته خود درباره اینکه بورس کالا عامل گرانی فولاد و سیمان بوده، اظهار داشت: اظهاراتم کارشناسی بود و نظر کارشناسی خود را مطرح کردم اما نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد. 

وی تاکید کرد: همانطور که وقتی خودرو از بورس کالا خارج شد اتفاقات خوبی در این بازار رخ داد معتقدم این اتفاص برای فولاد و سیمان هم می‌افتد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بگویند قیمت پایه سیمان و فولاد در بورس کالا چقدر است. مگر می‌شود این اقلام را با قیمت‌های جهانی به داخلی‌ها بفروشند؟ بگویند امروز علت افزایش قیمت میله‌‍گرد چیست و چرا فولاد از بورس گران‌تر به دست مردم می‌رسد.

بذرپاش افزود: در پروژه نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رساندیم اما عوامل دیگر در هزینه‌ها مصالح و نیروی انسانی هستند، برای کاهش قیمت تمام شده پروژه نهضت ملی مسکن هر چند  نمی‌توانیم هزینه و مزد نیروی انسانی را کاهش دهیم. اما در بخش مصالح می توانیم قیمت را کاهش دهیم و یک عده‌ بورسی از افراد درباره عرضه سیمان و فولاد در بورس اصرار نکنند چراکه این کار غلطی است و اگر هم اصرار به عرضه دارند باید قیمت پایه باید تغییر کند.

وی گفت: در برابر این اظهارات برخی از بورسی‌ها به من توهین می‌کنند ک اشکالی ندارد. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سیمان و فولاد می‌توانند قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهند و نباید این اقلام را با قیمت ۴٠ درصد بیشتر در بورس کالا ارایه کنند و نباید بورس کالا عامل گرانی این مصالح ساختمانی باشند وظیفه بورس  تنظیم و مدیریت بازار است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز می‌گویم که این اتفاق در پتروشیمی‌ها رخ می‌دهد اما تمام تلاش بنده به عنوان خادم مردم این است که این اقلام را ارزان تر به دست مردم برسانم.

منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا