تجدید “علی‌آبادی” در اولین آزمون؟

اخبار بازار ایران –  از مدتها قبل اعلام شده بود که جلسه اصلی شورای‌عالی نظارت برای تعیین تکلیف انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی در روز شنبه 7 مردادماه برگزار می‌شود، اما این جلسه به روز دوشنبه 9 مردادماه موکول شد، حالا خبر رسیده است جلسه مذکور احتمالاً برای بار دوم به تعویق خواهد افتاد،
این تعویق مجدد در حالی صورت می‌گیرد که در چند روز اخیر تحرکات جریان نفوذ برای اثرگذاری در رأی و تصمیم مسئولان ارشد دولتی حاشیه‌ساز شده بود، تا جایی که این شایعه مطرح شد که برای همراهی با رئیس غیرقانونی اتاق ایران قرار است تا زمان تشکیل وزارت بازرگانی موضوع تخلفات در انتخابات اتاق مسکوت بماند.

جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که ریاست آن به‌عهده علی‌آبادی وزیر صمت است بدون هیچ گونه اطلاع‌رسانی مشخص و ظاهراً تحت‌تأثیر لابی دستهای پشت‌پرده و ذی‌نفعان و برخی جریانات سیاسی نشان‌دار مخالف دولت به تعویق افتاده است و گمانه‌ها در مورد مماشات با رئیس غیرقانونی اتاق ایران افزایش یافته است.

حالا با این رفتار غیراصولی وزیر صمت، گمانه‌زنی‌ها در مورد لابی پنهان برای مماشات با رئیس غیرقانونی اتاق ایران افزایش یافته است.

28 خرداد ماه و بعد از حضور غیرقانونی برخی افراد ردصلاحیت‌شده در انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران حواشی و انتقادهای مختلفی از سوی رسانه‌ها، نمایندگان و برخی فعالان بخش خصوصی نسبت به این موضوع مطرح شده است. انتخابات اتاق بازرگانی ایران در حالی برگزار شد که دستگاه‌های نظارتی امنیتی صلاحیت حسین سلاح‌ورزی را به‌دلیل برخی مسائل اقتصادی رد کرده بودند و این فرد به‌صورت غیرقانونی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد.

دبیر شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران در واکنش به انتخابات اتاق بازرگانی ایران و تخلفات رخ‌‌داده‌‌شده که با اعتراض گسترده مواجه شده است، اظهار کرد: تاکنون سه جلسه شورای‌عالی نظارت با حضور دستگاه‌های امنیتی در این خصوص برگزار شده است و گزارش کامل تخلفات هم با حضور اینجانب به کمیسیون اصل نود و با حضور وزیر صمت به کمیسیون اقتصادی مجلس داده شده است. هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص انتخابات اتاق ایران به‌عهده شورای‌عالی نظارت است.

 اواخر هفته قبل نیز رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر صمت درباره انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی اعلام کرده بود: با توجه به مصوبه کمیسیون اقتصادی در خصوص تقاضای اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به اقدامات مغایر و تخلفات در برگزاری انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شهرستان‌ها جهت ارجاع گزارش به قوه قضائیه به اطلاع می‌رساند بررسی‌های اولیه حاکی از وجود ایرادات و تخلفات اساسی منجر به احراز عدم‌صحت انتخابات مزبور در سطح ملی و استانی است.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا