فعالیت در حوزه پسته حرکت در مسیر ثروتمندی بود

پسته اکبری ممتاز

در ابتدا باید بگوئیم که پسته اکبری ممتاز دارای کیفیت و مزه بسیار خوبی می باشد. می توان گفت این نوع پسته یکی از خشکبار پرطرفدار در بین بسیاری از ایرانیها نیز هست. این محصول ارزشمند در واقع برای اولین بار در روستای دهنو رفسنجان شناخته شد. پسته کله قوچی دارای ظاهری درشت بوده اما زمان رسیدن آن مدت زمان بیشتری به طول می انجامد. سطح برگ این محصول بسیار کم بوده که باعث می شود آفتاب نتواند به آن صدمه بزند.

قیمت پسته کله قوچی رفسنجان به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد و معمولا در بازار داخلی قیمت آن به خاطر کیفیت بالا بیشتر خواهد بود. اگر دقت کرده باشید بازار پسته دارای گستردگی زیادی می باشد و میزان کیفیت و قیمت در آنها بسیار متفاوت است. درخت پسته کوهی بسیار کوچک بوده و بیشتر در خاورمیانه، آسیای میانه در کشورهایی چون ایران، ترکمنستان، سوریه، غرب افغانستان پرورش پیدا می کند. جالب است بدانید تولید پسته در ایران در سال 2017 نزدیک به 575 تن بوده که به همین دلیل جایگاه اول جهان در زمینه تولید پسته را از آن خود کرده است.

07

پسته دامغان تازه

اگر بخواهیم درباره خواص پسته دامغان تازه صحبت کنیم باید بگوئیم که مصرف آن بسیار خون ساز بوده و باعث تقویت بیشتر مغز می شود. استفاده از پسته و بادام هندی می تواند به آرام کردن اعصاب، باز کردن مجاریهای کبد، تقویت معده و تسکین سرفه کمک زیادی کند.

ایران و آمریکا کشورهایی هستند که بیشترین تولید پسته را داشته و آن را به کشورهای دیگر صادر می کنند. پسته می تواند به هضم غذا کمک کرده و باعث از بین رفتن باکتریهای معده شود. افرادی که از درد و زخم معده رنج می برند حتما روزانه مقداری پسته مصرف کنند. در حقیقت مغز پسته طعمی بسیار لذیذ داشته و افراد زیادی به آن علاقه دارند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از تولیدکنندگان شیرینی جات از پسته در ترکیبات محصولات خود از جمله سوهان لقمه ای استفاده می کنند که طعم بسیار لذیذی را در آنها به همراه خواهد داشت.

08

پسته خام فله ای

در حقیقت باید گفت پسته خام فله ای همچون سایر خشکبار در سایتهای مختلفی عرضه می شود که هر کدام دارای قیمت و کیفیتی متفاوت هستند. خواص پسته برای کودکان به صورت زیر است: 1- پسته به دلیل دارا بودن کلسیم می تواند برای رشد و تقویت استخوانها تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. 2- مصرف پسته برای رفع کم خونی و فقر آهن در افراد بسیار موثر است. 3- رشد درست مغز و تقویت میزان هوش و حافظه به دلیل وجود امگا 3 4- تقویت ایمنی بدن کودکان به دلیل دارابودن ویتامین ب 6 استفاده کافی از پسته می تواند به تصفیه خون و رفع یبوست کمک زیادی کند.

به دلیل وجود فیبر در پسته در صورت مصرف مدت زمان زیادی احساس سیری خواهید کرد. پروتئین موجود در پسته می تواند به افزایش سوخت و ساز در بدن تاثیر زیادی داشته باشد. از پسته سالهاست به عنوان تقویت جسمی و جنسی مردان یاد شده است. پسته می تواند باعث تقویت عملکرد قلب شده و باعث افزایش میل جنسی و اختلالات نعوظ در بدن مردان شود.

09

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا