آجر تلاش مرا به پول تبدیل کرد

آجر قزاقی

جهت اطلاع از قیمت آجر کف فرش اصفهان و شهر های دیگر می توان به بازار عرضه ی این محصول مراجعه و از این قیمت ها آگاه شد، اما تفاوت قیمتی آجر قزاقی تنها در طرح و شکل آن ها است و کیفیت محصولات تفاوت چندانی ندارند؛ مزایای استفاده از این آجر ها به این شرح می باشد:

سهولت در استفاده: این آجر ها قابلیت نصب بسیار آسانی بوده و نسبت به نسل قبلی راحت تر است.

زیبایی: این آجر ها از زیبایی بیشتری نسبت به نوع قبلی آن ها برخوردار هستند.

هزینه: این آجر ها از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار می باشند. ماندگاری زیاد: این آجر ها طبق برآورد های انجام شده تا صد و پنجاه سال ماندگاری و مقاومت دارند.

مطابق با معماری ایرانی: این آجر ها با معماری ایرانی تطابق زیادی دارند.

01 20

آجر صادراتی

عایق صدا و حرارت: این آجر صادراتی توانایی ایجاد عایق صدا و عایق حرارتی بوده و از این حیث در کاهش هزینه های ایجاد عایق در خانه ها موثر است. از شاخص ترین این نما ها می توان به هرم های ثلاثه ی مصر، نما های رومی و یونانی و حتی نماهای باستانی ایران اشاره کرد که نشان از اهمیت زیبایی شناسی مردمان قدیم دارد.

شاید بتوان گفت اوج هنر نمای ساختمان را در بنا های اروپایی و آمریکایی شاهد هستیم که این نوع سبک از اواخر سال 1611 میلادی باب شد و تا کنون پیشرفت های بسیار زیادی را داشته است؛ جالب است بدانید که در ساخت ساختمان آسمان خراش امپایر استیت در آمریکا حدود 10 میلیون آجر استفاده شده است.

از این آجر برای ساخت اماکن مذهبی مانند مساجد استفاده می شود همچنین در بازسازی اماکن تاریخی بهترین گزینه می باشد چون به راحتی می توان آن را بر سطوح مختلف نصب کرد و بعد از نصب نیازی به روکش ندارد و کاملا ضد آب و ضد حریق است و از خاک رس تهیه می شود که این امر سبب شده وزن کمی داشته باشد از این رو در این اماکن بسیار پر کاربرد و پر مصرف می باشد.

02 19

آجر لعابدار

آجر قزاقی در ابتدا سفید رنگ بود اما با گذشت زمان و با استفاده از رنگهای طبیعی به آجر لعابدار مانند قرمز، زرد و غیره تبدیل شد که از ثبات بالایی برخوردار هستند و به مرور زمان تغییر نمی کنند و کمرنگ نمی شوند و این مزیت بسیار مهمی است که سبب می شود این آجر انتخاب اول خریداران داخلی و خارجی باشد.

آجرهای لعابدار همانطور که گفته شد سطح بیرونی آن مانند ظروف سفالی می باشد که لعابدار شده این آجرها در اندازه ها مختلف تولید می شود و برای استفاده های زیادی به کار می رود از قبیل نماسازی کاشی کاری کف سازی و کنار باغچه ها استفاده می شود، اما بیشتر استفاده آنها در مساجد حسینیه ها و مراکز مقدس می باشد مانند کتیبه های اطراف محرابها گنبدها و سر درها استفاده می شود.

03 18

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا