قیمت خودرو کاهش محسوسی نیافت!

اخبار بازار ایران – ۸ دستور خودرویی رئیس جمهور، عدم تکمیل سامانه جامع تجارت تا پایان سال، سفر وزیر صمت به ارمنستان، حل مشکل نیمی از کامیون‌های متوقف در مرز اوکراین- روسیه، صادرات غیرنفتی از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت، قیمت خودرو کاهش محسوسی نیافت و امکان واردات اعتباری در سامانه نیما از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.

تکمیل سامانه جامع تجارت به پایان سال نمی‌رسد

اگرچه وزیر صمت بارها وعده داده بود که سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل می‌شود اما متولیان مربوطه به تازگی اعلام کرده‌اند که این سامانه تا پایان سال پیشرفت ۸۰ درصدی خواهد داشت.

دستورات خودرویی رئیس جمهور

رئیس جمهور صبح چهارشنبه به صورت از پیش اعلام نشده از پارکینگ‌ها و خط تولید ایران خودرو بازدید کرد و در جریان مشکلات این شرکت تولیدی قرار گرفت و در این راستا ۸ دستور برای کمی و کیفی سازی خودرو صادر کرد.

برای مشاهده جزئیات این خبر به اینجا مراجعه کنید.

سفر وزیر صمت به ارمنستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به‌منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی فردا (پنجشنبه، ۱۲ اسفندماه) به ایروان (پایتخت ارمنستان) سفر می‌کند.

در همین رابطه رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان تاکید دارد که افزایش صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است.

قیمت خودرو کاهش محسوسی نیافت

اگرچه وزیر صمت وعده کاهش قیمت خودرو در بازار نیز داده بود اما بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار وابسته به نرخ دلار و اخبار سیاسی کمی دچار نوسان شد اما تغییر محسوسی نیافت.

برای مشاهده جزئیات این خبر به اینجا مراجعه کنید.

مشکل نیمی از کامیون‌های متوقف در مرز اوکراین- روسیه حل شد

با توجه به بلاتکلیفی کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی ایرانی در مرز روسیه به اوکراین، روشن یکتا رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه به مهر گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی به موقع اتاق مشترک ایران و روسیه و با پیگیری‌های انجام شده توسط اتاق بازرگانی ایران و رایزنی‌های اقتصادی و بازرگانی سفارت ایران در روسیه به کمک گمرک ایران و وزارت امور خارجه حدود ۱۰ ماشین و صاحبان بار آنها شناسایی شد که مدارک آنها به سفارت ایران در روسیه تحویل شد.

وی با بیان اینکه اکثر این کالاهای صادراتی ایرانی فاسد شدنی هستند، افزود: از طریق مکاتبه سفارت با آقای ژیگانشین مسئول اقتصادی روسیه در ایران و اقدام به موقع برای تسهیل گری این موضوع، با اعلام اسامی آنها به گمرک شهر بلاگوورد نسبت مشکل آنها اقدام عاجل صورت گرفت.

صادرات غیرنفتی از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت

فرهاد نوری معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آمارهای ۱۱ ماهه امسال گفت: صادرات غیرنفتی از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت. از ۴۵ میلیارد دلار صادرات کشورمان، ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کالا و بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

امکان واردات اعتباری در سامانه نیما

علیرضا پیمان پاک رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: در کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی، امکان واردات اعتباری در سامانه نیما فراهم شد. مطابق این بخشنامه تجار می‌توانند با استفاده از برات اسنادی مدت‌دار با سررسید پرداخت سه ماهه نسبت به تأمین ارز واردات در چارچوب بخشنامه ابلاغی اقدام نمایند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا