شرایط ثبت نام لاتاری 2023 + معرفی سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر

شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری 2023

برای ثبت نام لاتاری باید یک یکسری نکات و قوانین را رعایت کنید تا شانس بهتر و بیشتری را داشته باشید این شرایط باعث شده که اکثر افرادی که ثبت نام میکند به دلیل رعایت نکردن این شرایط شانس خودشان را از دست بدهند و اینم توجه داشته باشید شانس یک بار دم در خونه آدم رو میزنه پس اگر جز یکی از افرادی هستید که در لاتاری ثبت نام کرده‌اید و برنده شدید از صمیم قلب بهتو تبریک میگم.

یکی از کارهای که برندگان لاتاری باید انجام بدهند پر کردن فرم DS-260 هست، این فرم پر حساسیت و پر از نکات ریز درشت است که اگر اشتباه پر کنید این فرم را ممکنه چند تا اتفاق  برای شما بی‌افتد. اولین مورد این است که شما را متحمل هزینه های زیادی می‌کند تا روند کاری تون درست بشه مثلا یک قسمتی را اشتباه پر میکنید و بعد مجبور میشید هزینه خیلی زیادی را بدید تا بتونید اون اشتباه را جبران کنید پس اگر به دنبال این هستید که فرم خودتون بی نقص و اشتباه پر کنید و به دنبال ترجمه فارسی فرم DS-260 یا آموزش ویدیویی پر کردن فرم دی اس 260 یا حتی نمونه پر شده ds-260 می گردید میتونید برای اطلاع بیشتر به این مقاله رجوع کنید (DS-260)

documents lottery 1

مهم‌ترین شرایط مورد نیاز ثبت نام لاتاری 2023

شما فقط کافیه این شرایط را داشته باشید تا بتوانید در لاتاری 2023 ثبت نام کنید  که شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. حداقل مدرک دیپلم(12 ساله) یا داشتن حداقل دو سابقه کار تخصصی
  2. داشتن پاسپورت متعبر ( دارای اعتبار زمانی)
  3. داشتن حداقل سن 18 سال(توجه داشته باشید افرادی که زیر 18 سال هستند نمیتواند بصورت جداگانه ثبت نام کنند در لاتاری 2023 و باید زیر مجموعه پدر یا مادر خود بشوند.)

افرادی که رنج سنی بین 18 تا 20 سال دارند جداگانه میتواند شرکت کنند و هم به این صورت که زیر مجموعه پدر یا مادر خود بشوند ولی اگه سن شما 21 سال باشد نمیتوانید زیر مجموعه پدر یادر خود بشوید.

Documents required for lottery registration 2023

برای ثبت نام لاتاری 2023 کجا میتونم ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام لاتاری 2023 فقط کافیه از طریق برترمهاجر اقدام به ثبت نام کنید یا از طریق این لینک وارد صفحه ثبت نام لاتاری  برترمهاجر بشوید و از روی پاسپورت خود تمام اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و پس از ثبت نام در برترمهاجر، شماره موبایل را سیو کنید و از طریق واستاپ یا تلگرام با کارشناسان برترماجر در ارتباط باشید تا درصورت ناقص بودن هر یک از مدارک و تکمیل کردن آن‌ها از طریق واستاپ یا تلگرام ارسال کنید.

شرایط عکس مخصوص ثبت نام لاتاری 2023

همان‌طور که می‌دانید یکی از موضوعات بسیار مهم در هنگام ثبت نام لاتاری عکس مخصوص لاتاری است. تا جایی که بسیاری از افراد به دلیل ارسال عکس نامناسب از روند قرعه کشی لاتاری حذف می شوند به همین خاطر یکی از مهم ترین مسائل که به شدت در اصولی و صحیح بودن عکس لاتاری موثر هست.

قبل از هر چیز باید خدمتتان عرض کنیم که تمامی عکس‌های ارسالی توسط شما عیزانی که ثبت نام خود از طریق برترمهاجر اقدام کردید توسط کارشناسان بخش ثبت نام لاتاری مجموعه برتر مهاجر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Bartar Mohajer Lottery Registration Form 2

 شرایط عکس ثبت نام لاتاری 2023:

1-پشت زمینه عکس سفید باشه (ترجیحا از دیوار سفید یا پرده سفید بدون چروک استفاده کنید) استفاده از کاغذ دیواری و دیوار رنگی ممنوع است.
2-سرشانه ها داخل عکس دیده شوند. (برخلاف عکس های پرسنلی و سه در چهار که سرشانه در عکس دیده نمی شود در عکس های لاتاری حتما باید سرشانه ها داخل عکس دیده شوند.)
3-عکس واضح و شفاف باشد (به هیچ عنوان عکس های تار و بی کیفیت نفرستید چون مورد پذیرش لاتاری نیست و سریعا عکس‌های تار بی کیفیت را رد می‌کند)
4-عکس 3*4 مورد پذیرش نیست.
5-نگاه در عکس های لاتاری مستقیم و صورت به طور کامل قابل مشاهده باشد.
6- عکس باید فاقد هرگونه سایه و یا تاری باشد.
7- عینک، گوشواره، کلاه، کلاه گیس، آرایش غلیظ، پرسینگ را برای گرفتن عکس های لاتاری کنار بگذارید.

نکات مهم:

عکس‌ های که برای لاتاری استفاده می‌کنید باید حداکثر 180 روز قبل گرفته باشید.
عکس‌ هایی که برای لاتاری سال قبل استفاده نکنید و عکس برای لاتاری سال بعد قابل استفاده نمی‌باشد.
عکس مخصوص باید یک بعدی و تمام رخ باشد (یعنی باید به صورت مستقیم به دوربین نگاه کنید. )
در صورتی که تصمیم به گرفتن عکس لاتاری با دوربین گوشی خود دارید توجه نمایید که دستانتان تکان نخورده و کیفیت آن را رو حداکثر تنظیم نمایید و ترجیحا از یک مونوپاد یا سه پایه موبایل استفاده کنید.

Photo of US Green Card Lottery

به هیچ عنوان سلفی نگیرید.
از نکات دیگر که باید توجه نمایید، پس زمینه سفید عکس می‌باشد ولی حواستان باشد لباسی که می‌پوشید هم رنگ پس زمینه عکس نباشد یعنی لباس سفید و یا شیری یا کرم رنگ نپوشید.
سر و تا قسمتی از نیم تن بالا باید به وضوح معلوم باشد.

نمونه عکس صحیح برای ثبت نام لاتاری

photo lottery

⛔️توجه:اگر عکس فاقد هریک از شرایط زیر باشید عکس مورد قبول لاتاری نمی‌باشد و از قرعه‌کشی حذف می‌شوید.

شرایط مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری 2023

برای ثبت نام لاتاری حداقل مدرک تحصیلی دیپلم 12 سال (به همراه پیش دانشگاهی)  میباشد ، و کسانی که دیپلم ندارند باید دو سال سابقه کار تخصصی داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که برای ثبت نام در لاتاری هیچ نیاز به ارائه مدرک تحصیلی ندارید. مدرک تحصیلی برای دریافت ویزا می‌باشد. یکی از شرایط که باید برای دریافت ویزا داشته باشید داشتن دیپلم می باشد. این دیپلم معادل 12 سال سابقه تحصیلی می باشد. رشته تحصیلی هیچ تاثیری در دریافت ویزا ندارد.

افرادی دیپلم‌شان از فنی حرفه ای یا کارو دانش می باشد مورد قبول نمی باشد. زیرا دیپلم ذکر شده 11 ساله می باشد.

جایگزین مدرک تحصیلی برای ثبت نام لاتاری 2023

اگر شما برای ثبت نام لاتاری مدرک مورد نیاز (حداقل دیلپلم 12 سال را ندارید) نگران نباشید می‌توانید به جای مدرک تحصیلی حداقل 2 سال سابقه  کار حرفه ای داشته باشند و که برای آن ها سابقه بیمه رد شده باشد و آن را جایگزین مدرک تحصیلی خود قرار بدهید.

تاثییرات لغو بن ترامپ در ثبت نام لاتاری 2023

Travel Ban  یا همان فرمانی که از سوی ریئس جمهور سابق آمریکا(ترامپ) صادر شده بود که ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا حالا چه به صورت تروال بن یا Travel Ban  گفته شده بود که اگر بخوام بطور خلاصه راجب این تروال بن توضیح بدم، این بن مربوط میشود به تمام انواع ویزاهای آمریکایی برای افرادی که محل تولد آن‌ها ایران بود صادر کردن ویزا برای آن‌ها ممنوع بود  و باید از یک فیلتر خیلی سخت تحت عنوان معافیت از ابلاغیه ریاست جمهوری 9645 عبور میکردند.

اما دیگر جای نگرانی برای ایرانی ها وجود ندارد چرا که ریئس جهمور حال حاضر( بایدن) تمامی فرمان‌های که ریئس جمهور سابق (یعنی ترامپ) صادر کرده بود را لغو کرده است. و افر ادی که متقاضی ویزاهای مهاجرتی بودند و و به دلیل تروال بن درخواست آنها رد شده بود. می‌توانند دوباره نسبت به درخواست ویزا اقدام کنند و پروسه بازبینی پرونده ها شامل آن ها نمی شود.  و دورباره باید فرم مربوطه را پر کنند و وقت مصاحبه جدید را بگیرند و تمام افرادی که امسال در لاتاری 2023 ثبت نام میکند دیگر جای نگرانی بابت بن تروال ندارند و به راحتی میتواند وقت مصا حبه خود را در یافت کنند.

شرایط سربازان و دانشجویان در ثبت نام لاتاری 2023

آیا منی که سرباز هستم میتوانم در لاتاری ثبت نام کنم ؟ بله میتوانید ثبت نام کنید، اگر شما سرباز هستید و میخواهید در لاتاری امسال ثبت نام کنید میتوانید با داشتن پاسپورت اقدام به ثبت نام لاتری 2023 کنیذد و اگر هنوز پاسپورت ندارید باید صبر کنید تا کارت پایان خدمت داشته باشید و  بعد اقدام به دریافت پاسپورت خود کنید این نکته هم توجه داشته باشید که حتما اگر میخواهید در لاتاری 2023 شرکت کنید قبل از اینکه وقت ثبت نام به پایان برسد پاسپورت خود را دریافت کرده باشید تا بتوانید در لاتتری امسال شرکت کنید. 

آیا منی که دانشجو هستم و درحال تحصیلم میتوانم در لاتاری گرین کارت امسال شرکت کنم؟ بله میتوانید در لاتری اقدام به ثبت نام کنید چرا که فقط داشتان پاسپورت الزامیست اگر که پاسپورت ندارید میتوانید از طریق گرفتن پاسپورت زیارتی اقدام به دریافت پاسپورت خود بکنید ولی این نکته هم توجه داشته باشید که برای دریافت هرچه زودتر پاسپورت با توجه به یکی مناسب های نزدیک پیش رو اقدام به دریافت پاسپورت خود کنید. 

شرایط ثبت نام برای افغان های عزیز برای ثبت نام لاتاری 2023

افغانستان جزو کشور های مجاز ثبت نام لاتاری می باشد و اتباع افغان با داشتن پاسپورت معتبر (چه پاسپورت افغانستان و چه پاسپورت ایران) میتوانند در لاتاری شرکت نمایند.

فقط بعد از برنده شدن طی مصاحبه سعی کنید تیپ و شرایط ظاهری شما کمترین شباهت را به طالبان و گروه های تروریستی را داشته باشد تا افیسر شما را رد نکند ، در ضمن اگر شما یا نزدیکانتان تا به حال در گروه طالبان بوده اید ممکن است تحت تعقیب باشید و در هنگام ورود به آمریکا بازداشت شوید. افرادی که از طریق لاتاری برنده می شوند مورد بررسی های امنیتی می شوند و تاریخچه زندگی و خانواده آنها بررسی میشوند.

شرایط گرفتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری 2023

نحوه و مراحل دریافت پاسورت در ایران

در اولین مرحله پس از رفتن به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس باید مبلغ 10.000 ریال بابت فرم و شناسه‌ی پاسپورت باید پرداخت نمایید.

پس از دریافت فرم مربوطه با دستگاه‌های مربوط به پست در این دفاتر مبالغ 37.500 ریال بابت عوارض شهرداری و 750.000 ریال برای نیروی انتظامی باید پرداخت نمایید.

پس از پرداخت مبالغ فوق یک سری مدارکی که در ادامه مقاله ذکر خواهیم نمود از شما خواسته می‌شود. افراد پس از اینکه مدارک را تهیه و ارائه بدهند پرونده آن ها در جریان کار اداری قرار می‌گیرد. پس از تأیید مدارک و اسناد ارائه شده شما می‌توانید پاسپورت خود را دریافت نمایید.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

اصل و کپی شناسنامه (افرادی که فاقد شناسنامه می‌باشند باید تایدیه ثبت احوال دریافت نمایند.)

اصل آخرین گذر نامه (در صورتی که برای بار اولتان نباشد)

یه قطعه عکس ۶×۴ با  شرایط زیر:

  1. عکس باید تمام رخ و رنگی باشد
  2. سفید بودن  پس زمینه عکس
  3. عکس گرفته شده حداکثر برای 180 روز قبل باشد.
  4. استفاده نکردن از عینک، کلاه، کروات و هرگونه زیورآلات و هرگونه آرایش نامناسب موها و ریش و سیبل. همچنین باید پیشانی و گوش ها قابل رویت می‌باشد.
  5. هم رنگ نبودن لباس با پس زمینه عکس
  6. عکس خانم باید حجاب کامل را رعایت نمایند. البته روسری و مقنعه مورد استفاده باید ساده و مشکی و یا رنگ‌های تیره استفاده شود. دخترانی که تا حداکثر 6 سال دارند مجاز هستند که بدون حجاب باشند.

از دیگر مدارک مورد نیاز مجوز محضری برای اشخاصی که حداکثر 18 سال دارند می‌باشد. که این مجوز باید توسط اولیای وی به طور رسمی در دفتر خانه صادر گردد.

اشخاصی 15 سال به بالا دارند عکس دار بودن شناسنامه و داشتن اشتغال به تحصیل و یا دفترچه بیمه اجباری می‌باشد.

نکته: کودکانی که حداکثر 6 سال دارند باید یک قطعه عکس همراه خود داشته باشند.

افرادی که نظامی می‌باشند و در 5 سال اول بازنشستگی خود هستند باید از سازمان حفاظت یگان مربوطه خود نامه دریافت نمایند.

و افراد نظامی که 5 سال از بازنشستگی‌شان می‌گذرد باید اصل و نسخه از کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند(در این حالت نیاز به نامه از سازمان مربوطه ندارند.

و اما افرادی که هنوز مشغول به خدمت می‌باشند باید یک نامه از حفاظت یگان در خصوص اینکه این سازمان با درخواست شما نظر مثبت دارد باید ارائه دهند.اگر که مخواهید اطلاعات بیشتری را داشته باشید به این مقاله (چطوری پاسپورت بگیرم و چه مدارکی لازم دارم ؟)هم سر بزنید.

هزینه ثبت نام لاتاری 2023

برتر مهاجر برای شما عزیزان این امکان فراهم کرده از الان به صورت رزور ثبت نامی اقدام کنید و دیگر دقیقه نود دچار استرس نگرانی کموبد مدارک نباشید. توی تایمی که شما به صورت رزور ثبت نام میکنید از جمله میتوانید پاسپورت خود را در صورت اتمام تاریخ انقضا پاسپورت اقدام به در یافت پسپورت مجدد کنید در تایم و برای تکمیل ارسال مدارک از طریق واستاپ یا تگرام اطلاعات مورد نیاز خود را ارسال کنید تا کارشناسان برتر مهاجر اطلاعات شما را مورد بررسی قرار بدهند.

برترمهاجر مکانی رو برای شما عزیزان فراهم کرده که هم میتوانید به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام به ثبت نام لاتاری کنید یکی دیگر از مزایای برترمهاجر این است که  اگر شما شرایط عکس گرفتن را ندارید یک مکان مناسب جهت عکاسی لاتاری برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما عزیزان می‌توانید با تعیین وقت قبلی به خودتون یعنی برترمهاجر سر بزنید و از خدمات آن بهره ببرید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا