عمر مفید ساختمان در کشور یک سوم استانداردهای بین المللی است

اخبار بازار – سید فرید موسوی در این نشست، گفت: ایران کشوری حادثه خیز و جزو ۱۰ کشوری است که بالاترین میزان ریسک پذیری را دارد. تهران نیز به موجب ویژگی هایی که دارد، از شرایط حادتری برخوردار است. بر همین اساس شاهد هستیم که مدیران شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران با حساسیت خاصی پیگیر این مسئله هستند.
وی افزود: علی رغم دانش و تخصصی که در کشور وجود دارد، بعد از وقوع هر حادثه‌ای نگران می شویم. باید دلیل این مسئله را پیدا کنیم. عمر مفید ساختمان ها در کشور ۱۶ سال، یعنی یک سوم استاندارد های بین المللی است در حالی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساختمان ها بیش از ۵۰ سال عمر مفید دارند.
وی با اشاره به هدر رفت منابع در حوزه مسکن، اظهار داشت: غفلت از بازار مسکن و ساختمان سبب شکل گیری بازار سوداگرانه در این بخش شد. وقتی نظارت و ابزارهای کنترلی وجود ندارد، طبیعتاً ما باید در اینجا نگران فرسوده باشیم در حالی که بازار مسکن کار خودش را انجام می دهد.
رییس فراکسیون جوانان مجلس ادامه داد: فقط به عرضه فکر کردیم و تقاضا را مدیریت نکردیم و روند بازار مسکن همچنان همانگونه پیش می رود. در حالی که انگشت اشاره و اتهام را فقط سمت متخصصان و صاحب نظران معطوف کردیم.
موسوی در پایان یادآور شد: اگر بتوانیم بازار سوداگرانه مسکن را از نابسامانی خارج و نظارت بر آن را افزایش دهیم می توانیم بسیاری از مشکلات را با ابزار هایی که در اختیار داریم حل کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا