اجرای فاز اول شبکه مراقبت های ویژه پزشکی از راه دور

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا، دکتر محمد علی فرقانی، رئیس سازمان فضایی ایران در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در فاز یک شبکه یاد شده بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز مشاوره دهنده فوق تخصصی، در زمینه فوریت های مراقبت های ویژه ریوی است.
وی افزود: همچنین، بیمارستان زعیم پاکدشت و امام خمینی (ره) فیروز کوه نیز به عنوان مرکز مشاوره گیرنده از این سامانه بهره مند هستند.
رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: شبکه مراقبت های پزشکی از راه دور با همکاری سازمان فضایی ایران، پژوهشکده سل و بیماری های ریوی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه اندازی شده است.
وی بابیان این مطلب که یکی از برنامه های سازمان فضایی ایران برگزاری کارگاه بین المللی پزشکی از راه دور است، ادامه داد: بر همین اساس هماهنگی ها و همکاری های نزدیکی با سازمان ملل متحد و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت موجود در مجموعه سازمان و وزارت بهداشت، معتقدیم برگزاری سمینارهای در این سطح باعث گسترش فرهنگ عمومی استفاده از فناوری فضا در زندگی روزمره مردم و افزایش بهبود کیفیت بهداشت عمومی در سطح کشور خواهد شد.
محمد علی فرقانی با بیان این مطلب که ارائه خدمات فضایی در سال جاری در دستور کار سازمان قرار گرفته است، تصریح کرد با توجه به توسعه روز افزون خدمات فناوری فضایی در جامعه بشری، ما نیز باید همگام با توسعه کشور در عرصه بکارگیری فناوری نوین نیز پیشگان باشیم.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا