جبران کمبود پهنای باند اینترنت با ابرآروان

به گزارش خبرنگار موبنا، در حال حاضر، شرکت های زیادی هستند که در دنیا خدمات ابری ارائه می دهند و هر روز تعداد آنها، بیشتر و بیشتر می شود، اما این محصول در ایران برای اولین بار توسط شرکت آروان، با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، به عنوان اولین شبکه توزیع محتوای عمومی (CDN)، شتاب دهنده وب و سامانه امنیت ابری شکل گرفته است.
“پویا پیرحسینلو” مدیرعامل این استارتاپ، با بیان اینکه افزایش سرعت بارگذاری صفحات و محتوا یکی از نتایج بکارگیری این سرویس است، گفت: ابرآروان به کمک تنظیمات DNS، بین کاربران اینترنتی و سرور سرویس دهنده قرار می گیرد و مانع از حملات می شود. همچنین کارایی و بازدهی سایت را نیز به شدت ارتقاء می دهد.
از سوی دیگر کاربران در هر قاره بوسیله سرورهای همان قاره پوشش داده می شوند، و حتی می­توان در مناطقی که مشتریان بیشتری وجود دارد، دایره این نزدیکی جغرافیایی را افزایش داد.
او همچنین، عدم نیاز به هزینه های بالا برای استفاده از فایروال، WAF، IDS و غیره، افزایش سرور و ایجاد تنوع دیتاسنتر را از دیگر ویژگی های این سرویس برشمرد.
پیر حسینلو در ادامه بیان کرد: همه این اتفاقات با ثبت نام در وب سایت ابرآروان و تغییر NS رکورد دامنه انجام می شود، مشتریان بدون تغییر در کدهای نوشته شده خود و حتی بدون تغییر در میزبانی (Hosting) می توانند از این سرویس استفاده کنند.
مدیرعامل استارتاپ آروان، راه حل های نوین ویدیو را از دیگر خدمات این شرکت دانست و افزود: راه حل های نوین ویدیو به این معنا که متناسب با پهنای باند کاربر، بهترین کیفیت ویدئو در لحظه در اختیار کاربر قرار می گیرد. به عبارتی دیگر با اختلال در سرعت اینترنت، مشاهده ویدئو متوقف نمی شود و متناسب با سرعت اینترنت، تنها کیفیت ویدئو بالا یا پایین خواهد شد.
به گفته او، محتوای ویدئو نیز مانند سایر محتواهای آنلاین در نقاط مختلف دنیا از نزدیک ترین نقطع جغرافیایی به دست کاربر می رسد.
129/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا