عرضه نخستین تبلت ساخته شده در گوگل به قیمت 500 دلار

به گزارش موبنا، طراحی و تولید این رایانه لوحی به صورت کامل در شرکت گوگل انجام شده است و بر این اساس، گوگل در این طرح مانند تولید سری محصولات Nexus از هیچ شرکت سخت‌افزاری کمک نگرفته است.

تبلت Pixel C نخستین بار در کنفرانس سالانه گوگل در ماه سپتامبر معرفی شد و به صورت همزمان با گوشی‌های Nexus 6P و Nexus 5X از آن رونمایی شد.

شرکت گوگل از امروز فروش این محصول را آغاز کرد و توضیح داد مدل قفل نشده آن با حافظه داخلی 32 گیگابایتی به قیمت 499 دلار فروخته می‌شود و مدل 64 گیگابایتی آن هم 599 دلار قیمت دارد. با این وجود اگر کاربران بخواهند صفحه‌کلید سخت‌افزاری مخصوص آن را هم خریداری کنند می‌بایست به صورت مجزا 149 دلار بپردازند.

رایانه لوحی Pixel C گوگل نمایشگر لمسی 10.2 اینچی با کیفیت 1800 در 2560 پیکسل را در خود جا داده است که تصاویر در آن با تراکم 308 پیکسل در هر اینچ مربع پخش می‌شوند.

این محصول تراشه مرکزی Tegra X1 شرکت Nvidia را شامل می‌شود که البته پردازنده گرافیکی Maxwell هم روی آن نصب شده است. از دیگر امکانات به کار رفته در این رایانه لوحی می‌توان به رم 3 گیگابایتی، دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی، گیرنده Wi-Fi، گیرنده بلوتوث، ورودی کابل USB Type-C و باتری 34.2 واتی اشاره کرد.

روی این دستگاه نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید مارشمالو نصب شده است. طول، عرض و ضخامت نخستین تبلت ساخته شده در شرکت گوگل 242، 179 و 7 میلیمتر و وزن آن هم 517 گرم اعلام شده است. بدنه این دستگاه آلومینیومی و رنگ آن هم نقره‌ای است.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا