مایکروسافت، بزرگترین فروشنده تبلت در آمریکا
به گزارش موبنا، زمانی که برای نخستین بار رایانههای لوحی به جهانیان معرفی شدند، اپل صاحب 95 درصد این بازار بود. «استیو جابز» نخستین بار iPad را به جهانیان معرفی کرد و پس از گذشت مدتی iPad 2 هم عرضه شد. ولی کمکم تبلتهای ارزانقیمت اندرویدی روی کار آمدند و کار را برای اپل دشوار کردند.
در پایان فصل نخست سال 2013 میلادی iPad صاحب 40 درصد بازار جهانی رایانههای لوحی بود که این رقم از 58 درصد مدت مشابه سال 2012 کمتر محاسبه شد. دو فصل بعد سهم تبلت اپل از بازار جهانی به 30 درصد رسید و این در حالی بود که اندروید روز بهروز نزد مردم محبوبتر میشد.
شرکت اپل در آن زمان یک رقیب دیگر به نام Surface مایکروسافت را هم پیشروی خود میدید. در سال 2014 میلادی تبلت Surface Pro 3 به انتخاب مجله Time به عنوان یکی از 25 نوآوری برتر جهان برگزیده شد و ماه گذشته نیز Surface Pro 4 با انواع امکانات پیشرفته در اختیار کاربران قرار گرفت.
به هر حال، این طور که مرکز WinBeta هماکنون اعلام کرده است، در اکتبر 2015 مایکروسافت موفق شد بیش از هر شرکت دیگر به صورت آنلاین در کشور آمریکا رایانه لوحی بفروشد.
بر اساس این گزارش مایکروسافت حتی توانست اپل را هم پشتسر بگذارد. فروش آنلاین تبلتهای مایکروسافت در اکتبر امسال رشد 45 درصدی را تجربه کرد و در همین دوره زمانی از فروش تبلتهای اپل 17 درصد کاسته شد.
100/