وعده‌ جدید برای ارائه‌ گزارش نهایی ایران 140

از مرداد‌ماه سال 1393 تا پایان مهرماه سال 1394 زمان لازم بود تا مسوولان بررسی‌کننده حادثه سقوط ایران 140 به یک جمع‌بندی کلی در این رابطه برسند.

هرچند با توجه به تعویق چند باره زمان ارائه‌ی این گزارش هنوز مشخص نیست آیا در پایان مهرماه امکان روبه‌رو شدن مردم تا گزارش نهایی این سقوط فراهم می‌شود یا خیر، اما صحبت‌های رییس سابق سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح که گفته “گزارش‌های تیم بررسی کشور اکراین به عنوان طراح اصلی این هواپیما در حال نهایی شدن است و گزارش تا پایان مهرماه ارائه خواهد شد” این‌بار قطعی‌تر از گذشته نشان از آن دارد که زمان تاخیر‌ها در ارائه گزارش به پایان رسیده است.

چندی پیش نیز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود با نهایی شدن گزارش‌های ابتدایی کارگروه‌های مذکور بررسی این سقوط در هفته‌های آینده گزارش نهایی ارائه خواهد شد. وعده‌ای که البته هرگز عملی نشد تا عمر ریاست جهانگیریان بر سازمان هواپیمایی کشوری به سر آید.

البته سازمان هواپیمایی در گزارش مقدماتی که از سوی کارشناسان بررسی این حادثه ارائه شد، رسما اعلام کرد چند عامل اصلی نقص فنی در هواپیما، اضافه بار و اشکالات انسانی در این سقوط دخیل بوده در گزارش نهایی تلاش می‌شود سهم هر یک از این بخش‌ها مشخص شود.

این گزارش نهایی در حالی با تاخیر همراه است که پیش از این اعلام شده بود حداکثر زمان بررسی کارگروه‌های حادثه 400 روز خواهد بود و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی ایران و پاسخ‌های ارائه شده از سوی شرکت روسی اوکراینی طراح هواپیما حداکثر تا این زمان گزارش ارائه خواهد شد.

با محاسبه‌ زمان ارائه شده، پایان مهرماه مساوی است با 30 روز تاخیر در ارائه‌ی گزارش نهایی. باید دید آیا کارگروه‌های مسوول بررسی این حادثه پس از این تاخیر یک ماهه گزارش نهایی‌شان را ارائه خواهند کرد یا باز هم در رسیدن اطلاعات دقیق و جزیی به مردم و حادثه‌دیدگان تاخیر به وجود می‌آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا