بیشترین سرچ ایرانی‌ها؛ متاسفانه زبان که قاصر است هیچ، روم به دیوار

ستون گمشده‌ها تصمیم گرفت جست‌وجو کند ببیند این  ١٥٠  ‌میلیارد تومان اولا چند تا صفر دارد و سپس ببیند هر تومانش صرف جست‌وجوی چه چیزی شده
١-در مورد دارنده رتبه اول در فهرست بیشترین جست‌وجوی واژه‌ها متاسفانه زبان که قاصر است هیچ، روم به دیوار این‌جا خانواده هم نشسته و اصلا شرم و حیا نمی‌گذارد ما آن را اعلام کنیم. از این مورد با اجازه شما رد می‌شویم.
٢-دومین کلمه‌ای که بیشترین جست‌وجو را به خود اختصاص داده و کلی از آن میلیاردها پول صرف آن شده واژه زیبا جادار و مطمئن اختلاس است. یعنی این طور که ما حساب کردیم به ازای هر ده‌هزار تومانی که اختلاس شده موتور جست‌وجوگر‌هزار تومان زده به جیب. پس هیچ بعید نیست گوگل به‌زودی با شعار زنده باد اختلاس درخواست کند ‌سال ٢٠١٦‌سال اختلاس نامیده شود.
٣-برخی کلمات هم واژه شان مخرب هستند هم خودشان هم نتیجه‌شان. یکی از این کلمات که در رتبه سوم قرار دارد داعش است. عملکردش آن‌جا ملت را می‌کشد . اسمش ما را می‌کشد و جست‌وجویش پول کشور را .
٤-چهارمین واژه پر جست‌وجو در شبکه اینترنت واژه بسیار خوش‌آوای یارانه است. به نظر می‌رسد هر ایرانی ٤٥هزار تومان یارانه می‌گیرد و  ٤٧هزار تومان به خاطر جست‌وجو برای نحوه از دست ندادن یارانه‌اش می‌ریزد تو حساب گوگل.
٥-قیمت یک دکل نفتی چقدر است و آخرش ساخت یک دکل چقدر برای ما آب می‌خورد؟ این طور که می‌گویند دکل نفتی ما که قضیه مفقودی‌اش روی مثلث برمودا را سپید کرده حدود  ٩٠‌میلیون دلار قیمت داشته. خب چون یک دکل نفتی آکبند بوده و دست یک دکتر بوده و باهاش فقط تا محل کارش می‌رفته. اما این همه ماجرا نیست. مردم از بس می‌خواستند ببینند واقعا در قرن  ٢١ و با این همه ماهواره و رادار چطور می‌شود بدون کندن چاه، مناره دزدید کلی موتورهای جستجوگر را زیر و رو کردند و همین باعث شد قیمت تمام شده دکل برسد به صد‌میلیون دلار!
٦-این فهرست اما فقط نابودگر نیست. کلمات مفیدی هم در این فهرست دیده می‌شوند. ازجمله والیبال و لیگ جهانی. البته متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه اکثر مردم کاری به نفرات تیم‌ملی والیبال نداشته‌اند و مدام کوبیاک و یاروش و تیلور ساندر و … را جست‌وجو کرده‌اند. خلاصه دوستان عزیز اگر می‌روید در صفحات مجازی ورزشکاران به قول خودتان درافشانی می‌کنید این در افشانی‌های اضافه برای این کشور میلیاردها تومان آب می‌خورد .
٧-سیدجلال حسینی می‌آید پرسپولیس؟ می‌رود استقلال؟ با تعصب است؟ بی‌تعصب است؟ پول دوست است؟ عرق باشگاهی دارد؟ ندارد؟ خائن است؟ مقصر نیست؟ برانکو به او اعتقاد ندارد؟ حضورش در استقلال بازار گرمی است؟ پس هوادار چه می‌شود؟ جواب به این پرسش‌ها همه در جست‌وجوی گوگل هست و چند صد‌میلیارد برای کشور تمام می‌شود. یعنی یک بازیکن ترانسفر هم نشود و قرارداد داخلی هم نبندد باز می‌تواند رکورددار نقل و انتقالات باشد. حتی شده در گوگل!
٨-برای بستن هر مطلبی چه چیزی بهتر از کلمه‌ای که این روزها همه جا می‌شنوید. در تاکسی در بقالی در قصابی و مدرسه و اداره و ورزشگاه … توافق. می‌شود؟ نمی‌شود؟ دبه می‌کنند؟ گزینه؟ روی میز؟ همه اینها باعث شده گوگل کلی به جیب بزند. فکر نمی‌کنید طولانی شدن مذاکرات برخی دوستان را صاحب ثروت می‌کند؟ حرفم خیلی فلسفی بود به قول فامیل دور:  من دیگه حرفی ندارم!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. وااااااااااااااااااااای عزیزم عکس این خبر چقد قشنگه چ آشناست؟؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا