151 روستای صومعه‌سرا پلاک‌کوبی پستی می‌شوند

محمدحسین هوشنگی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا مناطق روستایی را به دلیل نبود نشانه‌ها و راهنماهای پستی از بزرگ‌ترین معضل اداره پست برای جابه‌جایی محموله‌های پستی عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و همکاری دهیاران این مسئله در حال پیگیری است.
وی با اشاره به سه بخش مرکزی، میرزا کوچک و تولمات صومعه‌سرا اظهار داشت: 151 روستای صومعه‌سرا همزمان با تمام شهرستان‌های گیلان در حال برنامه‌ریزی برای پلاک‌کوبی پستی هستند.
هوشنگی پلاک‌کوبی روستاها را دلیل ارتقای پایه‌های اطلاعاتی روستاها دانست و خاطرنشان کرد: در صومعه‌سرا 20 روستا در حال پلاک‌کوبی هستند که 80 درصد آن در بخش مرکزی انجام می‌شود.
مسئول جغرافیایی و کدگذاری پست گیلان تصریح کرد: عملیات کدگذاری پستی از سال 88 آغاز شده و به دلیل زیاد بودن روستاهای صومعه‌سرا عملیات این شهرستان حدود یک سال طول می‌کشد.
وی ادامه داد: در بخش مرکزی در روستاهای نفوت، چومسغال، چوبه و واقعه‌دشت، پلاک‌کوبی اجرا شده است، ضمن اینکه پلاک‌کوبی روستاهای کسما و جیرمحله کسما، کماء، قصابسرا، نوکاشت، نوپاشان و صیقلان در حال انجام عملیات هستند.
به گفته هوشنگی روستاهای ضیابر، اباتر و سنگه‌جوب نیز در حال آماده‌سازی برای پلاک‌کوبی هستند.
مسئول جغرافیایی و کدگذاری پست گیلان دقت و برنامه‌ریزی را لازمه اجرای این طرح خواند و گفت: برنامه‌ریزی و تعامل دهیاران، بخشداران و مردم با مسئولان اجرایی سرعت و کیفیت کار را بالا می‌برد.
وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی و شباهت روستاها حضور دهیاران در اجرای طرح الزامی است، تصریح کرد: نقشه‌کشی، بلوک‌بندی، فهرست‌بندی و تعیین نشانی استاندارد تنها در صورت تعامل و همکاری دهیاران به صورت صحیح انجام می‌شود.
هوشنگی اعتبارات اجرای این طرح را از مصوبات مشخص شده پروژه بیان کرد و اظهار داشت: حدود 2 هزار و 500 تومان برای پلاک‌کوبی منزل از افراد و بقیه پلاک‌کوبی‌ها در کوچه و خیابان‌ها از دهیاران تامین می‌شود.
مسئول جغرافیایی و کدگذاری پست گیلان از استقبال و همکاری بخشداران و دهیاران صومعه‌سرا برای اجرای طرح پلاک‌کوبی قدردانی کرد و گفت: صومعه‌سرا جزو نخستین شهرستان‌هایی است که با این طرح موافقت کرده و از اجرای آن در روستاها استقبال می‌کند.
179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا