سقف غار علیصدر وثیقه وام 10 میلیاردی

آیدین سیار سریع
فروش باند فرودگاه و برج مراقبت
مدیرعامل سابق منطقه آزاد قشم می‌گوید: کل باند فرودگاه و برج مراقبت آن فروخته شده است، در حالی که بر اساس قانون خصوصی سازی تنها مدیریت فرودگاه را می‌توان واگذار کرد اما آنها فرودگاه را یک دهم قیمت فروخته و روی باندش
شهرک سازی کرده‌اند». بی قانون برای اولین بار مصاحبه‌ای را با یکی از عناصر این فساد انجام داده. خ.پ یکی از خریداران این فرودگاه است که در پاسخ به سوالات ما می‌گوید: «پروژه
شهرک سازی روی باند هم اکنون با موفقیت به اتمام رسیده، فقط الان یه کم بال هواپیما می‌گیره به ساختمون‌ها که مشکل خاصی نیست.» وی در ادامه افزود: «ما مدعی غش در معامله هستیم. موقع فروش به ما گفتند موضوع معامله یک باند است با برج مراقبت. ما هم خیال کردیم این برج مراقبت واقعا برج است دیگر، واحدها را می فروشیم و بالا را هم رستوران گردون می‌زنیم. ولی متاسفانه وقتی وارد آن شدیم دیدیم یک سری افراد به زبان انگلیسی چیزهایی می‌گویند و فضای آن هم به گونه‌ای است که یک 150 متری هم ازش در نمیاد!» این مفسد گرامي در پاسخ به این سوال که الان با برج مراقبت چه کار کرده‌اید گفت: «اونجا رو موسسه آموزش زبان انگلیسی کردیم». وی همچنین به این سوال که «پس الان هواپیما چه جوری میشینه؟» پاسخ داد که: «با دعای خیر مردم و نذر مسافران هواپیما».
وثیقه گذاشتن کویر لوت ‌
یک اقتصاددان که در مورد فساد و عدم شفافیت اقتصادی در کشور صحبت می‌کرد، گفت: «بخش خصوصی وجود دارد که زمین‌های کویر لوت را وثیقه گذاشته، وام میلیاردی گرفته و این وام را بر نگردانده است».
وضعیت به گونه‌ای شده که می‌ترسیم فردا وقتی می‌رویم کوه، یک سری کوه خوار بیایند و بگویند چرا به حریم شخصی ما تجاوز می‌کنید؟ بعد ما هم بگوییم ببخشید و برویم پایین. این روزها خیلی باید مواظب بود. منابع طبیعی و ملی یا فروخته شده‌اند یا در وثیقه هستند و الان شایعاتی به گوش می‌رسد که دیگر منابع تمام شده و مدیران پاکدست مجبورند «اشخاص» را وثیقه بگذارند. یعنی الان شما همین حالا که دارید این مطلب را می‌خوانید ممکن است به عنوان وثیقه بانکی قرار داده شده باشید و خودتان ندانید. اگر از بانک زنگ زدند به نظر من گوشی را بر ندارید.
دیالوگ مربوطه:
– چقدر وام میخوای؟
+ 10 میلیارد تومن
– وثیقه چی داری؟
+ این آیدین سیارسریع رو میشه وثیقه گذاشت؟
– همون چاقه بی نمکه؟
+ آره آره!
– با اون 100 هزار تومن بیشتر نمی‌تونیم وام بدیم.
+ کی رو بذارم به نظرت؟
– بابا این همه آدم، محمود دولت آبادی، شجریان، اصغر فرهادی.
+ نمیشه، با اینا رودربایستی دارم. از منابع طبیعی چیزی باقی نمونده؟
– بذار سرچ کنم … اوممم … ببین تمام منابع ملی رو تا این لحظه بردن، از دست من کاری بر نمیاد.
(شخص خواهان وام چک 100 میلیونی از زیر میز می‌گذارد کف دست وام دهنده).
وام دهنده: به هرحال همون طور که خودتون می‌دونین ایران کشوریه با منابع تمام نشدنی. الان که دارم فکر می‌کنم می‌بینم هنوز رسوبات کربنات کلسیم سقف غار علیصدر و فیتوپلانکتون‌های دریاچه ارومیه باقی موندن. کدوم رو بنویسم براتون؟
+ رسوبات سقف علیصدر بهتره به نظرم.
– به به … انتخابتون عالیه! مبارکتون باشه.‌

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا