پیش بینی ضریب نفوذ 87 درصدی تلفن همراه در برنامه پنجم

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا  به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس عبدخضر کامرانی، اظهار داشت: ، پیش بینی شده تا پایان برنامه پنجم، 95 درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گیرند.
وی افزود: افزایش پوشش 100 درصدی جاده های اصلی و خطوط اصلی راه آهن در سال دوم برنامه و همچنین پوشش 100 درصدی جاده های فرعی کشور در سال سوم برنامه از دیگر پیش بینی های صورت گرفته در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور است.
معاون ارتباطات و برنامه ریزی با بیان این مطلب که در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت در تمامی شهرها کشور و حتی در برخی استان ها در تمامی روستاها نیز به روز شده گفت: بر اساس برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور، تمامی روستاهای با جمعیت بیش از 100 نفر تا سال 1390 از نعمت تلفن خانگی بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور توسعه خدمات ارتباطی به روستاییان و ارایه خدمات دولت الکترونیکی به آن ها، در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه، پیش بینی شده، حدود شش هزار دفتر ICT روستایی جدید ایجاد شود.
وی خاطر نشان کرد: این دفاتر برای کلیه روستاهای با جمعیت بیش از 350 نفر جمعیت ایجاد خواهند شد.
کامرانی در خصوص تلفن ثابت نیز تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه پنجم، متوسط زمان انتظار دریافت خط تلفن ثابت در سطح کشور در سال 1393 به 12 روز کاهش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: همچنین، در برنامه پیشنهادی پنجم توسعه کشور پیش بینی شده است  مسوولان ذی ربط امکان ارائه 20 خدمت ارزش افزوده را برای مشترکان فراهم کنند.
وی تأکید کرد: ارسال و پخش برنامه های تلویزیونی، سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، آموزش از راه دور، خرید اینترنتی، تلفن اعتباری و شبکه خصوصی مجازی برخی از این ارزش های افزوده محسوب می شوند.
117/15

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا