مسوولان اعتقادی به ارائه اینترنت ارزان ندارند

علی اکبر جلالی در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهارداشت: وزارت ارتباطات ادعای اتصال 300 دانشگاه کشور به فیبر نوری را دارد درحالیکه این دانشگاهها حتی برای دریافت ایمیل نیز با مشکل سرعت پایین اینترنت روبرو هستند.
وی گفت: با وجود ادعای مسوولان کشور مبنی بر ارائه اینترنت و اتصال مراکز مختلف به فیبر نوری، پهنای باند لازم برای استفاده از اینترنت وجود ندارد و تا زمانی که بحث اینترنت به عنوان یک اراده ملی در کشور مورد توجه قرار نگیرد نمی توان شاهد کاهش هزینه ها و افزایش سرعت اینترنت بود.
وی با بیان اینکه علیرغم اعلام اعداد مختلف برای ارائه پهنای باند نمی توان به این اعداد اعتماد کرد چرا که با وجود اینکه در کشور ما تاکنون حدود 300 هزار ADSL با سرعتهای حدود 128 تا 512 کیلوبیت در ثانیه در اختیار مردم قرار گرفته، اظهار داشت: اما هنوز در مقایسه با تعداد خطوط پرسرعت جهان که بالغ بر 500 میلیون برآورد می شود ناچیز است.
جلالی اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت طبیعی متوسط کشورهای جهان را از نظر پهنای باند ADSL در نظر بگیریم کشور ما باید حداقل پنج میلیون شهروند خود را به ADSL متصل کرده باشد این در حالی است که تنها 300 هزار نفر در کشور ما به ADSL متصل هستند.
این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: این فاصله های عظیم دیجیتالی را مسوولان با وعده های بی عمل خود به وجود آورده اند و حتی در ادعای تمایل به ارائه اینترنت پرسرعت نیز باید شک کرد.
جلالی با بیان اینکه باید باور کرد که جهان به سرعت وارد جامعه اطلاعاتی می شود، اظهار داشت: شهرها و روستاهای الکترونیکی به سرعت در حال تاسیس هستند و تمایل مردم برای دسترسی به اطلاعات در برخی موارد از آب و برق نیز پیشی گرفته است. در چنین شرایطی چگونه می توان با وضعیت موجود در کشور در رقابتهای جهانی که تجارت الکترونیک را شامل می شود شرکت کرد.
117/20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا