شمار کاربران هند به 450 ميليون نفر مي رسد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” ، دستيابي به اين تعداد کاربرتلفن همراه  نشانگر اين است که در سال 2009 ميلادي بين 100تا 140 ميليون نفر به کاربران اپراتور هاي اين کشور افزوده خواهد شد.
پايگاه اينترنتي موبيديا اعلام کرد ، در سال جاري ميلادي يکصد ميليون نفر به کاربران تلفن همراه هند اضافه شده است که از اين شمار تنها در ماه سپتامبر ( مهر ) نه ميليون و 990 هزار نفر جذب اپراتورهاي اين کشور  شده اند.
 تعداد کاربران تلفن همراه در هند تا پايان فصل سوم 2008 ميلادي به 310 ميليون و 620 هزار نفر  رسيد و در اين سال بطور متوسط هر ماه هشت تا 9 ميليون نفر صاحب تلفن همراه شده اند.
 ارايه کاربردها و عملکردهاي جديد ،  راه اندازي سرويس هاي  3G ، ارايه سرويس هاي اطلاعاتي و مهم تر از همه عرضه گوشي هاي ارزان از جمله عوامل اصلي رشد چشمگير صنعت تلفن همراه و افزايش کاربران در اين کشور آسيايي شده است. 
برغم افزايش شديد کاربران ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور پر جمعيت درفصل سوم به 27.5 درصد  رسيده است و در ميان 12 اپراتور اين کشور، بهارتي با افزايش دو ميليون و 700هزار کاربر و وودافون با افزايش يک ميليون و 860 هزار کاربر در اين فصل به عنوان شرکت هاي برتر را کسب کردند.
در حال حاضر هند در حوزه بازار تلفن همراه رقابت شانه به شانه و تنگاتکي را با چين که  بيش از 616 ميليون کاربر دارد ، آغاز کرده است و پيش بيني ها ي محققان آلماني نشان مي دهد که چين که اکنون از نظر شمار کاربران مقام نخست بازار جهان را دارد ، تا سال 2025 به جايگاه سوم و هند از رتبه دوم به رتبه پنجم تنزل خواهند کرد.
135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا