موبايل تجارت در بازار بورس راه اندازي شد

 واحد مرکزي خبر :علي اکبر هاشميان درمصاحبه با خبرنگاران افزود: اين سيستم از سيم کارت هاي ايرانسل اغاز شده است و در اينده نزديک مشترکان همراه اول نيز مي توانند از ان بهره مند شوند.
وي با بيان اينکه درصدد راه اندازي فازهاي دوم وسوم اين طرح هستيم ، گفت : فاز دوم اين سيستم راه اندازي ” راديو اينترنتي” تالار بورس کالاست که مشتري مي تواند صداي مدير بازار و کارگزاران را به صورت زنده بشنود و ازاخرين تغييرات قيمت ها مطلع شود.
مديرعامل شرکت بورس کالا گفت : در فاز سوم ، مشتري پس از اطلاع از اخرين تغييرات قيمتي مي تواند از همانجا دستور خريد وفروش کالاي مورد نظر را از طريق امضاي الکترونيک خود به کارگزار بدهد.
وي امکان رانت خواري در بورس کالا را صفر دانست وگفت : مزيت بورس کالا به بازارهاي سنتي اين است که همه مشتريان داخلي و خارجي به صورت برخط و لحظه اي مي توانند اخرين تحولات و تغييرات قيمتي را مشاهده و تصميم گيري کنند و به همين خاطر امکان رانت خواري در ان اصلا وجود ندارد.
هاشميان از راه اندازي تالارهاي جديد بورس کالا به جاي تالارهاي قديمي در کيش و تهران خبر داد و گفت : تالار جديد بورس کالاي کيش تا پايان مرداد و تالار جديد بورس کالاي تهران تا اذرماه افتتاح مي شود.
وي افزود : هم اينک 32 کارگزار در بورس کالا فعال هستند که در اينده به 45کارگزارخواهند رسيد.
هاشميان گفت : بورس کالا در4 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 107و نيم درصد افزايش فعاليت و 93 و هفت دهم درصد افزايش ارزش داشته است.
مدير عامل بورس کالا ، سوداوري بورس کالا در4 ماه نخست امسال را 30 درصد نسبت به سهام رد و بدل شده عنوان کرد و افزود : با روند کنوني پيش بيني مي کنيم سود اوري تا پايان سال به 100درصد برسد.
وي با اشاره به اينکه پذيرش کالاهاي مهمي مانند سيمان و سنگ اهن در دستور کار بورس کالا قرار دارد گفت : چشم انداز بورس کالا بسيار مثبت و اميدوارکننده و فعاليت ان رو به پيشرفت است. هاشميان امنيت بازار در بورس کالا را خوب توصيف کرد وگفت : ازهنگام اغاز بکار بورس کالا تاکنون 17هزارو 143قرارد اد منعقد شده که فقط در24مورد شکايت شده و 17مورد ان مختومه شده و 6 فقره هم دردست بررسي است.
وي همچنين از اختصاص 2/2 ميليارد دلار به بخش خصوصي توليدکننده فولاد براي واردات فولاد خام خبرداد و گفت : اين اعتبار به شرط اينکه بخش خصوصي اين معاملات را از طريق بورس کالا انجام دهد داده مي شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا