اختصاص ۶ درصد اعتبارات کشوری به خراسان رضوی کم لطفی است

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مشکلات فرهنگی و زیرساختی مهم‌ترین مشکلات مشهد هستند که دولت اهتمامی به رفع آنها ندارد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات استانی تصریح کرد: استان خراسان‌رضوی 8 درصد مساحت ایران را شامل می‌شود و این در حالی است که تنها 6 درصد اعتبارات به این پهنه وسیع اختصاص داده می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع سبب ایجاد محرومیت‌های زیادی در این استان شده که مسئولان شهری و استانی را با مشکل مواجه کرده است.

پژمانفر با اشاره به وجود بارگاه منور رضوی در شهر مشهد خاطرنشان کرد: ورود سالانه بیش از 25 میلیون نفر برای زیارت این بارگاه نیاز به ایجاد زیرساخت و اختصاص بودجه ویژه دارد که متأسفانه این موضوع در دولت مورد اهتمام قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر شدید، محرومیت، حاشیه‌نشینی و موضوعات دیگری از این دست از جمله مواردی است که در اولویت‌های دیگر مسائل مشهد قرار دارد تأکید کرد: انتظار می‌رود که مسئولان حق این شهر را برای رفع مشکلات موجود اعاده کنند.

پژمانفر تصریح کرد: نمایندگان خراسان‌رضوی بارها به دولت یادآور شده‌اند که همانطور که ریالی از اعتبارات استان‌های دیگر به این استان وارد نمی‌شود ریالی از اعتبارات آن نیز نباید به جای دیگری برود که متأسفانه این مورد التفات قرار نمی‌گیرد.

وی شهر مشهد را یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران در اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: با جایگاه ویژه‌ این شهر سزاوار نیست که مردم ساکن و یا زائران بارگاه مطهر رضوی هنوز با مشکلات فرهنگی و یا زیرساختی مواجه باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا