تجمع غيرقانوني خلاف شرع است

معاون روحاني در اين نشست گفت: موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مرتبط با دولت نیست. محمدباقر نوبخت در پاسخ به پرسشی در خصوص ارسال نامه مجمع روحانیون مبارز به دولت افزود: وقتی سخنگوی قوه قضاییه در این خصوص اظهار نظر کرده، چون شخصیت قانونمندی است، حتماً مستنداتی دارد که من از آن بی‌خبرم. وی گفت: در شورای عالی امنیت ملی که بنده عضو آن هستم به خاطر ندارم که چنین مصوبه‌ای داشته باشد. نوبخت با اشاره به پرسشی درخصوص ارسال نامه از مجمع روحانیون مبارز به دولت افزود: ما چنین نامه‌ای در دولت دریافت نکرده‌ایم، نمی‌دانم به شخص رئیس جمهور داده شده است یا خیر البته حتماً اگر گفته‌اند نامه را ارسال کرده‌اند، ارسال کرده‌اند. نوبخت گفت: اما این روزها خیلی مد است که به عنوان نمونه می‌گویند 6732 استاد دانشگاه در اعتراض به موضوعی نامه دادند و ما می‌گردیم که نامه کجاست و به چه کسی رسیده است، اگر نامه مخاطبش ما هستیم باید به ما تسلیم شود گرچه می‌شود سرگشاده هم آن را منتشر کرد. وي تاكيد كرد: به هر حال اینکه این نامه به رئیس جمهور رسیده یا نه، بی‌اطلاعم. من قبلاً نظرم را درباره شخصیت محترم رئیس دولت اصلاحات اعلام کرده‌ام. در زير محور صحبت‌هاي سخنگوي دولت آمده است.
حذف پردآمدها از يارانه، قانون است
دولت بر اساس قانون موظف به این کار شده است و وزارت کار مسئول شده تا جایی که می‌تواند و مطمئن است این افراد را شناسایی کند و اگر در موردی اشتباهی پیش بیاید فرصت بازبینی نیز وجود دارد.
مطابق تبصره 20 قانون هدفمندی یارانه‌ها، در مورد افرادی که به دلایل مشخص از دریافت یارانه جا مانده‌اند به نحو متناسب تصمیم‌گیری خواهد شد البته ما قصد نداریم یک بار دیگر سایت را باز کنیم و ثبت‌نام گسترده داشته باشیم اما در مورد این افراد با دلایل موجه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
تجمعات معترضان خلاف شرع است
با وجود اینکه مقام معظم رهبری این امکان را فراهم کردند که همه نظرات بیان شود و در دانشگاه‌ها جلسات دو طرفه برگزار شد و حتی صداوسیما به تبعیت از رهبری این برنامه‌ها را مورد پوشش وسیع قرار داد، انتظار می‌رفت پیام کسانی که دغدغه‌ای دارند و یا دلواپس هستند از این طریق منتقل شود که البته دغدغه‌های آنها برای دولت محترم است اما این قبیل تجمعات غیرقانونی بوده و کار غیرقانونی بنا به نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم به حساب می‌آید چون این نوع تجمعات غیرقانونی فراتر از بیان نظری است که در محافل مختلف انجام می‌شود و افراد وقتی که به شرع اعتقاد دارند باید در رفتارشان نیز به آن پایبند باشند.
فرمانداران موظف به صيانت از آزادي‌بيان هستند
دکتر مطهری شخصی اصیل، دلسوز، فهمیده و صاحبنظر هستند که باید نظرات‌شان شنیده شود. همچنین به عنوان فرزند برومند و خلف شهید مطهری حق دارند که نظرات‌شان را بیان کنند و همه استانداران و فرمانداران موظفند در راستای صیانت از حقوق قانونی و آزادی بیان هر سخنرانی تلاش و فرصتی را فراهم کنند تا افراد در چارچوب قانون نظرات‌شان را بیان کنند بنابراین از وزیر کشور نیز انتظار می‌رود تمام تلاش خود را در استان‌ها انجام دهد که از تکرار این اتفاقات جلوگیری شود.
تلاش شكستن حلقه تنگ تحریم‌هاست
من بار دیگر تاکید می‌کنم نمایندگان دیپلماسی ما در مذاکرات با همه توان تلاش می‌کنند و روحیه‌شان را از دست نمی‌دهند و هدف‌شان این است حلقه تنگ تحریم‌ها شکسته شود تا ضمن اینکه ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود استفاده می‌کند از منابع موجود بهر‌ه‌مند ‌شوند، بنابراین این پخش نظرات مخالف مباحث هسته‌اي از صدا و سيما در دولت و نمایندگان تاثیر سوء ندارد و افکار عمومی به دقت رصد می‌کنند و نظر می‌دهند.
روزهای پایانی مذاکرات است و طبیعی است که طرفین تلاش کنند هر چه بیشتر به مطالبات خود دست یابند و حتی ممکن است از حرف‌های تحریک‌آمیز توسط افراد مسئول و غیرمسئول‌شان استفاده کنند اما آنچه قابل اتکاست مطالبی است که به تحریر می‌آید و نه سخنرانی‌ها و ما تلاش می‌کنیم در آنچه نوشته می‌شود حقوق کامل ملت ایران تامین شود.
ما حتی برای شرایط بسیار سخت که حتی صادرات نفت به 500 هزار بشکه یا حتی 300 هزار بشکه نیز برسد برنامه داریم و اگر لازم باشد اعلام می‌کنیم. همچنین برای شرایطی که منابع سرمایه‌ای به داخل ایران سرازیر شود نیز برای نحوه هزینه‌ کردن پول‌های زیاد برنامه داریم.
می‌دانیم که همه منتظر پایان مذاکرات هستند و همه تلاش ما برای استفاده از هرگونه سرمایه‌گذاری جهت پیشرفت عمرانی کشور است و البته هرگز حاضر نیستیم به هر قیمتی به توافق دست یابیم بنابراین همه خطوط قرمز را رعایت خواهیم کرد البته در نظر داریم که سرمایه‌گذاری‌ها منابع فراوانی برای ملت ایران خواهند داشت.
كاهش سفرهاي خارجي
برای بررسی سفرهای خارجی کمیته‌ای تشکیل شده است که پس از تایید آن اقدام می‌شود و باید سازوکارهای آن تدارک دیده شود البته منابع ارزی و ریالی سفرها نیز از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص داده می‌شود که بررسی‌های آن نیز انجام می‌شود.
انتقاد از دولت در برخي رسانه‌ها مجاز است
این صحبت رئيس‌جمهور مبني بر اينكه مردم نمي‌توانند انتقاد كنند،‌ معطوف به این مطلب است که برخی اگر حتی انتقاد صورت نگیرد خودشان را در انتقاد کردن به دولت حتی با تمسخر در برخی رسانه‌ها مجاز می‌دانند و اشاره رئيس‌جمهور به این مطلب بود و نشان می‌دهد از چه روش‌هایی برای مخالفت با دولت استفاده می‌شود.
استمرار بودجه 199 هزار ميلياردي
پیش بینی ما در سال 94 در صورت استمرار وضعیت بودجه 199 هزار میلیارد تومان است، با بررسی‌های ما هزینه‌های اجتناب ناپذیر 184 هزار میلیارد تومان است که مابه‌التفاوت آن یعنی 15 میلیارد تومان می‌ماند که در حوزه صرفه‌جویی قرار دارد. بنابراین ما در هر لحظه در حال رصد شرایط هستیم و متناسب با وضعیت مدیریت خواهیم کرد و برای شرایط خوش‌بینانه و بدبینانه برنامه داریم.
دلایل آزادی قیمت بنزین
این تصمیم خلق‌الساعه نبوده بلکه یک قانون است و در قانون بودجه سال 94 نیز بر آن تاکید شده، همچنین از سال 89 در دستور کار قرار گرفته است بنابراین دولت قانون را اجرا می‌کند.
دولت سوء استفاده نخواهد كرد
اجرای صحیح قانون انتخابات وظیفه دولت است البته تاکید می‌کنم دولت به هیچ وجه از منابعی که در اختیار دارد سوءاستفاده نخواهد کرد و اینکه برخی اعضای دولت از گذشته عضو حزبی بوده‌اند و امروز نخواهند از امکانات دولتی به نفع حزب خود استفاده کنند را به شدت تکذیب می‌کنم و آن را حرف غیرواقعی می‌دانم البته معتقدم اینکه صرفا گفته شود یکی از اعضای دولت عضو حزبی است واهمه‌ای نخواهد داشت چرا که همه اعضای دولت امانتدار مردم هستند و هرگز از امکانات عمومی برای القای نظرات خود در انتخابات استفاده نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا