وجود ۹ هزار نخبه فرزند شاهد، ایثارگر و جانبار در کشور/ حمایت تمام عیار بنیاد شهید از نخبگان فرزندان شاهد و ایثارگر

اخبار بازار ایران – به گزارش پایگاه خبری اخبار بازار ایران؛ این مراسم که رای ساعت ۹ آغاز شد پس از تلاوت آیانی از کلام الله مجید، نخبگان خانواده‌های شاهد به معرفی آثار خود پرداختند.

حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری؛ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم گفت: شما فرزندان شاهد و ایثارگر مایه افتخار ما هستید، دست های خود را باز کنید و کسانی که شما را بچه سهمیه‌ای خواندند پاسخ دهید و دوم به کسانی که در جنگ شدید اقتصادی تحریم ها را اعمال کردند جواب دهید. امام خمینی (ره) فرمودند ما میتوانیم، شما هم بگویید ما میتوانیم و این راه را ادامه دهید.

در ادامه جناب دکتر سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک روز مبعث پیامبر اعظم (ص) گفت: در کنار همه دستاوردهای ماندگار یکی از دستاوردهای ماندگار پیامبر در رشد عالم، کشودن دروازه‌های علم به روی بشریت بود. در دنیای جاهلیت عرب که تمدنی وجود نداشت، در جامعه ای که زنده به گور کردن دخترها برایشان افتخار بود، پیامبر از علم و اخلاق برای رشد و کمال انسان سخن گفت.

وی افزود: شاید بیشترین احادیث و روایات از ائمه معصومین در مورد اهمیت علم است، یکی دیگر از دورانی که شاهد توجه به علم بودیم، دوران انقلاب شکوهمند اسلامی بود. چه افتخاری است که شما عزیزان نیز به فرمایشات امام و مقام معظم رهبری لبیک گفتید.

اوحدی تصریح کرد: اهمیت توجه به علم به قدری است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که در ۷ فصل تدبیر شده بود، اولین فصل از علم و دانش پژوهی سخن گفتند. امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه شما عزیزان، رتبه ۴ را در تراز بین‌المللی نانو تکنولوژی کسب کرده است که دشمن هیچ گزینه‌ای را برای مقابله با توسعه دفاعی ما ندارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: فرزندان عزیز شاهد و ایثارگر در کنار همه تاکید بر علم و دانش آموزی، پیامبر اعظم یک تذکر مهمی داده اند مبنی بر اینکه در کنار تشویق به علم آموزی، پناه میبرم به علمی که هیچ منفعت و نتیجه‌ای ندارد.

وی افزود: امروز افتخار میکنیم که ۹ هزار فرزند شاهد، جانباز و ایثارگر جزو نخبگان این کشور هستند و بر اساس اعتماد ما به شما بود که پیشنهاد دادیم تا موسسه شتاب‌دهنده را راه‌اندازی کنند.

اوحدی تاکید کرد: نه تنها بنیاد شهید بلکه کل ظرفیت های علمی کشور باید در خدمت شما برای ارتقا سطح علمی کشور باشند با تمام توان از شما عزیزان حمایت میکنیم و خواهیم کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان یادآور شد: تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، آزاده و جانباز ، لشکر فرشتگان تاریخ ساز دیروز برگزار شد و فردا نیز از ۵۳ طرح و پروژه رونمایی خواهد شد و همچنین هفته آینده نیز مراسم روز جانباز را خواهیم داشت امیدواریم در ادامه مسیر دستیابی به تمدن اسلامی بر اساس پشتیبانی شما عزیزان، مسیر و قله فرهنگ و شهادت را فتح خواهیم کرد.

این مراسم با اهدا جوایز نقدی، تسهیلات چند ده میلیونی برای توسعه طرح ها، تندیس و  لوح به برگزیدگان نخبه، به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا