افزایش مطالبات مردم از حوزه ICT

به گزارش خبرنگار موبنا, همزمان با هفدهمین سفر هیئت دولت به استان آذربایجان‌شرقی ظهر امروز محمود واعظی که در مراسم افتتاح مجتمع ICT تبریز حضور یافته بود، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی توسعه قابل قبولی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است و باید قدردان زحمات همکارانمان در این استان باشیم.
وی با اشاره به توسعه‌ای که کشور در طول یک سال گذشته در بخش زیرساخت‌های ICT داشته است، افزود: در سال گذشته پروژه‌ای به نام ضربت طراحی شد تا ظرفیت شبکه اینترنت تا دو برابر افزایش یابد.
واعظی با بیان اینکه برای ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه نیاز اپراتورها را بیش از مطالباتشان تامین کرده‌ایم؛ سرمایه‌گذاری اپراتورهای تلفن همراه و بخش خصوصی را برای افزایش تولید محتوا امری مفید خواند.
وی گفت: تولید محتوا در عرصه ICT بستر مناسبی را برای اشتغالزایی و سوددهی در کشور فراهم می‌آورد.
واعظی با بیان اینکه سالانه 22 هزار فارغ‌التحصیل در بخش اطلاعات و ارتباطات وارد کشور می‌شود، گفت: دولت تدبیر و امید همواره بر اشتغالزایی تاکید داشته و در این میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خود را مکلف می‌داند تا با توجه به ظرفیت‌های بالای این بخش ابزارهای لازم را فراهم آورد.
واعظی با اشاره به توانمندی‌های بالای بخش خصوصی فعال در حوزه ICT گفت: از توان بخش خصوصی باید برای اشتغال‌زایی در استان‌ها بیشتر بهر برده و باید با تعامل بیشتر این بخش را حمایت کنیم.
129/

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا