غيرفعال شدن سيم‌كارت‌هايي كه فرم ثبت‌نامشان تكميل نشده است

سيم‌كارت آن‌ها بعد از گذشت اين مدت غيرفعال خواهد شد و ثبت نشدن تعدادي از سيم‌كارت‌ها در گذشته باعث نمي‌شود افرادي مزاحمت ايجاد كنند و ما نتوانيم با آن‌ها برخورد كنيم.

عليرضا قلمبر دزفولي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد مزاحمت‌هاي تلفني و اجراي آيين‌نامه مزاحمت‌هاي تلفني از طريق سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور گفت: اين آيين‌نامه از سوي ايرانسل اجرا مي‌شود و فرم آن نيز از طريق پست در اختيار توزيع‌كنندگان قرار مي‌گيرد.

وي ياد آور شد: افزايش ميزان مزاحمت‌هاي تلفني از سيم‌كارت‌هاي ايرانسل ناشي نيست و اين كار از زمان ورود تلفن‌هاي همراه وجود داشته و به فرهنگ‌سازي نياز دارد. در هر حال مشترکان ايرانسل براي پيگيري و برخورد با مزاحمت احتمالي مي‌توانند به دفاتر حقوقي ايرانسل مراجعه و فرم مربوطه را تکميل كنند تا پس از بررسي مطابق آيين‌نامه با مشترک خاطي برخورد شود.

مدير عامل شركت ايرانسل همچنين پيش از اين با اشاره به برنامه اين اپراتور براي ارايه سرويس ارايه گزارش مزاحمت‌هاي مشتركان از طريق مركز تماس اين اپراتور، ايميل و يا فكس گفته بود: قصد ارايه اين سرويس را داريم اما نگران بعضي از تبعات آن هستيم و به همين دليل فعلا به اعلام كتبي و يا ادعايي كه كتبي به ايرانسل اعلام مي‌شود بسنده مي‌كنيم.

همچنين علي‌اصغر عيني‌پور – معاون فني ايرانسل – گفت: همانطور که طبق قوانين کشور فروش سيم‌کارت به افراد زير 18 سال ممنوع است، فعال کردن MMS براي اين گروه سني نيز ممنوع است و استفاده از اين سرويس مشروط به موافقت اوليا آن‌هاست.

به گفته عيني‌پور ايجاد هرگونه مزاحمت با MMS موجب اعمال مجازات‌ها و قوانين و مقررات مربوطه خواهد بود و فراهم کننده شبکه بر اساس آيين نامه ابلاغي بايد با مزاحمت‌هاي تلفني در اين باره برخورد کند و مشترکان متخلف را به مراجع ذي‌صلاح قانوني معرفي کند.

وي اظهار كرد: آيين‌نامه برخورد با مزاحمان از سوي رگولاتوري تنظيم و به ما ابلاغ شده و به زودي نيز فرم‌هايي در اختيار مشترکان قرار داده مي‌شود تا از طريق آن مزاحمت‌ها را به ايرانسل اطلاع دهند که از اين طريق مطابق دستورالعمل ابلاغي با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا