خدمات تلفن همراه همچنان در دفاتر دولتي انجام مي شود

عبدالمجيد امين در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اينکه طبق مصوبه دولت ريزمکالمات و صورتحساب مربوط به تلفن همراه اپراتور اول بايد در دفاتر پيشخوان دولت ارائه شود، اظهار داشت:برخلاف مقررات، با قراردادي که بين شرکت ارتباطات سيار و مخابرات ايران تنظيم شده، ارائه کارت شارژ، ريزمکالمات و صورتحساب هزينه هاي مربوط به تلفن همراه به دفاتر بخش دولتي واگذار شده است.
وي با بيان اينکه در زمان حاضر خدمات قابل ارائه در شرکت هاي زيرمجموعه وزارت ارتباطات توسط بخش دولتي انجام مي پذيرد ، تصريح کرد: به همين دليل هزينه هاي دفاتر خدمات ارتباطي با درآمدشان همسو نبوده و اين مسئله اسباب نارضايتي مديران اين دفاتر را فراهم کرده است.
امين ادامه داد: اگرچه سازمان تنظيم مقررات تلاش فراواني در اين راستا انجام داده اما درخصوص واگذاري خدمات به بخش خصوصي در وزارت ارتباطات ، فرهنگ سازي لازم صورت نگرفته است.
وي با تاکيد بر اينکه تلفن همراه يکي از درآمدزاترين بخش هاي در حوزه وزارت ارتباطات است اظهار داشت:برخلاف آيين نامه مصوب، شرکت ارتباطات سيار به ارائه کارت شارژ سيمکارت هاي اعتباري در چهار شرکت غيرقابل قبول بخش خصوصي اقدام کرده و مديران دفاتر خدمات ارتباطي برخلاف قوانين بايد به اين شرکت ها مراجعه کرده و با قيمتي نامتعادل کارت شارژ  دريافت کنند.
رييس کانون سراسري انجمن هاي کارفرمايي دفاتر خدمات ارتباطي کشور با اشاره به اعتراضات مکرر اين کانون به شرکت ارتباطات سيار، بازرسي ها و ارگانهاي نظارتي در اين خصوص، خاطرنشان کرد:دولت تاکيدي دو چندان بر ارائه خدمات مردمي از طريق دفاتر خدمات ارتباطي دارد اما هنوز الزام ارائه اين خدمات از طريق مديران مياني و نيز فرهنگ سازي مناسب در اين خصوص انجام نشده است.
به گفته وي ايستادگي اين مديران، ضررهاي فراواني به سرمايه ملي وارد مي کند چرا که هم اکنون سرمايه گذاري 500 ميلياردتوماني دفاتر خدمات ارتباطي ، به دليل عدم استفاده مناسب و بهره وري به هدر رفته است.
128/16/162

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا