تجارب و روشهاي اجرايي شركتهاي خارجي در تحقق طرح NGN بررسي شد

به گزارش موبنا روابط عمومي مرکز تحقيقات مخابرات ايران اعلام کرد که چهارمين كارگاه آموزشي NGN توسط اين مرکز و با همکاري شرکت نوکيا-زيمنس و به منظور تحقق عملياتي و اجرايي شدن طرح شبكه هاي نسل آينده مخابراتي برگزار شده است.
با به اجرا در آمدن طرح پايلوت شبكه نسل جديد مخابرات در سه استان كشور كه از سال گذشته صورت گرفته شركتهاي مختلف خارجي فعال در زمينه هاي مخابراتي، متقاضي حضور در سمينارهاي تخصصي و كارگاه هاي آموزشي مرتبط با اين موضوع شده اند؛به نحوي كه تاكنون شركتهاي اريكسون، هواوي و ZTE در كارگاههاي آموزشي مركز تحقيقات مخابرات شركت كرده و تجارب و دستاوردهاي خود را براي عملياتي شدن طرح NGN در كشور ارائه داده اند.
بنابراين گزارش در اين كارگاه آموزشي كه با حضور كارشناسان، مديران، پژوهشگران و دست اندركاران طرح NGN از شركتهاي مخابرات استانهاي كشور و ساير شركتهاي تابعه وزارت برگزار شد، موضوعاتي با عناويني چون معرفي راه حل شركت نوکيا-زيمنس در زمينه NGN و IMS (مديريت يکپارچه) و مقايسه آنها با يكديگر ، سرويس ها و كاربردهاي شبكه هاي نسل جديد، سناريوها و روش مهاجرت به سمت NGN ، تجارب كار بينابين تجهيزات NGN آن شركت با ديگر شركتهاي سازنده، امنيت در شبكه هاي نسل جديد و چالشهاي آن، مديريت شبكه هاي نسل جديد، شبكه هاي IP در NGN ، معرفي بخش دسترسي و شبكه هاي شهري در NGN مطرح شد.
به گزارش خبرنگار موبنا تک محوربودن شبکه موبايل سلولي، تلفن ثابت و ديتا که هريک با توجه به نيازهاي ارتباطي به تدريج و به صورت مجزا به وجود آمده ، عامل چالشهاي جديد دنياي مخابرات در دو دهه اخير شده است.
از اين رو زيرساخت ها و تجهيزات نصب شده مخابرات فعلي بايد به گونه اي متحول شود تا پاسخگوي نيازهاي روزافزون سرويس هاي چندرسانه اي باشد؛ به همين منظور در جهان امروز شبکه گسترده نسل آينده (NGN) و گذار از شبکه هاي فعلي به خوبي مي تواند پاسخگوي اين نياز باشد.
بر همين اساس دوره‌هاي مشترک آموزشي NGN طبق تفاهم نامه شرکت مخابرات ايران و شرکت ZTE چين ، در مجتمع بين المللي آموزشي و پژوهشي اصفهان در حال برگزاري است.
128/162/16

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا