ايرانسل براي پياده سازي خدمات دولت همراه اعلام آمادگي کرد

به گزارش آژانس خبري تلفن همراه (همنا)، “احسان مظفري پور” در نخستين کنفرانس مديريت و راهبري فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران افزود: ارايه خدمات دولت همراه بايد در برنامه ريزي هاي نهادهاي دولتي و عمومي قرار بگيرد.
وي اظهار داشت: ايجاد فرايندهاي مبتني بر فناوري اطلاعات، اصلاح مقررات موجود براي بستر سازي بيشتر، فرهنگ سازي عمومي و برنامه ريزي همه جانبه و همخوان از اجزا و نيازهاي ايجاد دولت همراه محسوب مي شود.
مظفري پور، بازيگران دولت الکترونيک را دولت، مردم، صنعت و تجارت و بستر ارتباطي دانست و افزود: فناوري اطلاعات و ارتباطات نقطه شروع بسياري از خدمات است.
به گفته وي، شبکه جهاني اينترنت و بستر تلفن همراه به عنوان بستر ارتباطي در دولت الکترونيک هستند و فراگيري، ارزاني، آسان و همراه بودن تلفن همراه از مزين هاي تلفن همراه به عنوان بستر ارتباطي به شمار مي رود.
مديرتوسعه محصول ايرانسل با اشاره به فراگير بودن تلفن همراه در کشور خاطرنشان کرد: درحال حاضر ضريب نفود تلفن همراه در کشور 52 درصد و اينترنت 25 درصد است و تعداد مشترکان تلفن همراه به 37 ميليون نفر و کاربران اينترنت به 18 ميليون نفر افزايش يافته است.
وي، دولت همراه را بخشي از فرايند توسعه مبتني بر تلفن همراه و يا بکارگيري انقلاب تلفن همراه به عنوان اهرمي براي فعال سازي توسعه دانست.
به گفته مظفري پور، دولت همراه، عرضه خدمات الکترونيک را بر بستر تلفن همراه و با استفاده از ابزارهايي مانند گوشي تلفن همراه و يا رايانه دستي ممکن مي کند.
وي گفت: 31 درصد هزينه ها در بخش ارتباطات سيار در حوزه عمومي است که اهميت حوزه عمومي را نشان مي دهد و از عواملي است تا به سمت خدمات مبتني بر تلفن همراه حرکت کنيم.
مظفري پور، ضريب نفوذ بالاي تلفن همراه و هزينه پائين اتصال به شبکه همراه، همگرايي شبکه ها و سرعت بالاي دسنرسي به شبکه ها را از ويژگي عاي دولت همراه ذکر کرد.
وي، همچنين محدوديت هاي فيزيکي فناوري همراه را عدم انعطاف در سيستم هاي بيلينگ، مدل هاي اخذ هزينه مخابراتي، نياز به احداث شبکه هاي مخابرتي بخصوص در مناطق روستايي و نياز به انطباق زيرساخت هاي موجود مالي و بانکي با رفتارهاي تلفن همراه عنوان کرد.
اين مقام مسوول ايرانسل خاطرنشان کرد: اکنون اين اپراتور 470 شهر و چهار هزار کيلومتر جاده ها را تحت پوشش ايرانسل قرار داده و هر دو روز نيز يک شهر و هر ماه نيز 300 کيلومتر را تحت پوشش قرار مي دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا