نگاهي به بازار گوشي هاي تلفن همراه در هفته گذشته

با اين وجود فعالان بازار گوشي تلفن همراه برآورد دقيقي از ميزان نوسان قيمت ها ندارند و معتقدند به دليل گستردگي بيش از حد فعاليت واردکنندگان غيرقانوني، وضعيت قيمت ها قابل پيش بيني نيست.
اين در حاليست که درهفته گذشته اکثر فروشندگان با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده  در سردرگمي به سر مي برند و از کاهش خريدوفروش کالاهاي خود  خبر دادند.
فعالان بازارمعتقدند با اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده و اخذ سه  درصد از مصرف کنندگان، بازار گوشي تلفن همراه با کاهش مراجعه کنندگان روبرو خواهد شد.
درهمين حال با وجودي که بسياري از کالاها بخاطر همين قانون، افزايش قيمت داشتند، بازار گوشي تلفن همراه همچنان کنون بدون تغيير و تاثيري در قيمت ها روزهاي آرامي را سپري کرد.
برخي از کارشناسان معتقدند که اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده انگيزه قاچاق را در بازار تلفن همراه کشور قوت مي دهد ولي در همين به اعتقاد برخي ديگر اين قانون مي تواند فعاليت واردکنندگان غيرقانوني را کاهش دهد.
تا کنون اين قانون تاثير چشمگيري در بازار تلفن همراه نداشته است و برخي پيش بيني مي کنند با اجراي نهايي اين قانون در بازار تلفن همراه تنها شاهد افزايش قيمت نسبي انواع گوشي تلفن همراه در بازار باشيم.
در هفته گذشته بازار گوشي هاي نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ و موتورولا روزهاي آرامي را سپري کرد و تنها برخي از مدل هاي اين چهار برند با نوسان قيمت اندک در بازار عرضه شدند.
با توجه به شرايط بازار پيش بيني مي شود مدل هاي پرفروش برندهاي نوکيا، سوني اريکسون، سامسونگ در هفته جاري با نوسان قيما  اندک در بازار عرضه شوند.
129/16/152

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا