تصويب مفاد آيين‌نامه‌ي ارايه‌ي خدمات پيام چندرسانه‌يي (MMS)

حسين نوري – مسوول دبيرخانه‌ي كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين آيين‌نامه بعد از اصلاح موارد مورد نياز مورد تصويب قرار گرفته و ظرف هفته‌ي آينده به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.
محمود خسروي – رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي – نيز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا ابلاغ اين آيين‌نامه را به تصويب مراجع مربوطه منوط دانسته و گفته بود: آيين‌نامه‌ي MMS پس از تصويب نهايي و اعمال نظر نهادهاي مربوطه از طريق سازمان تنظيم مقررات به اپراتورها ابلاغ مي‌شود.
گفتني است GPRS استفاده از اينترنت را از طريق تلفن همراه امکان‌پذير مي‌کند و سرويس MMS نيز ارسال مالتي‌مديا (عکس ، صوت و تصوير) را از اين طريق ممکن مي‌کند.
به گزارش ايسنا هنگامي که پيام کوتاه تلفن همراه ارسال مي‌شود تنها توانايي ارسال يک متن ساده وجود دارد اما با سرويس مولتي مديا يا MMS مشترک قادر خواهد بود تا نه تنها متن، بلکه اطلاعات از جمله عکس و موسيقي را نيز از گوشي تلفن همراه خود ارسال کند اما استفاده از اين سرويس هنوز براي مشترکان تلفن همراه در کشور امکان‌پذير نشده است و در واقع MMS، سرويس پيام‌رسان چندرسانه‌يي است که ساختار جديد و بهتري از سرويس پيامک به شمار مي‌رود.
اين سرويس به کاربران تلفن‌هايي که با يکديگر هم‌سازي دارند، اجازه مي‌دهد که پيام‌هاي چندرسانه‌يي را بين يکديگر مبادله کنند، پيام‌هايي همانند کارت پستال‌هاي گرافيکي، انيميشن‌ها يا پويانمايي‌ها، کليپ‌هاي ويديويي، نقشه‌ها و کارت‌هاي ويزيت تجاري و غيره.
به گزارش ايسنا سرويس MMS در کشور در ابتدا براي مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه کشور راه‌اندازي شد اما بحث توقف ارايه‌ي آن در کشور اوايل سال گذشته توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با انتشار ابلاغيه‌اي اعلام شد تا آيين‌نامه‌ي مربوطه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تدوين شود.
طبق ابلاغيه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درخواست وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات مقرر شد تا اين وزارتخانه به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعات مغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار، نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و کارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبکه‌هاي اطلاع‌رساني را به شرکت‌هاي طرف قرارداد اعلام کند تا پس از فراهم آوردن تمهيدات فوق و تاييد وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود.
آيين‌نامه‌ي مذكور طبق اعلام مسوولان بعد از بررسي و گرفتن نظرات نهادهاي مربوطه تا چند روز آينده از طريق سازمان تنظيم مقررات به اپراتورها ابلاغ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا