سالانه پنج تا هفت درصد سيم کارت مشترکان مي سوزد

دکتر داوود زارعيان در حاشيه بازديد از پايگاه اطلاع رساني تلفن همراه (موبنا ) با اشاره به دلايل مختلف سوختن سيم کارت مشترکان اظهار داشت: اگر سوختن سيم کارت ناشي از اختلالات شبکه باشد،به طور قطع مخابرات هزينه تعويض سيم کارت و وصل مجدد آن را تقبل خواهد کرد.
وي با بيان اينکه مواردي چون سوختن، قطع شدن ، مفقودي و سرقت گوشي از جمله مسائلي است که مشترک مجبور به دريافت مجدد يک سيم کارت نو مي شود، افزود:در طول يک سال، پنج تا هفت درصد سيم کارت هاي در دسترس مشترکان به دليل يکي از اين عوامل تعويض مي شود.
زارعيان ادامه داد: در اين بين چنانچه سوختن سيم کارت در يک منطقه و يا محدوده خاصي براي تعدادي مشترک به طور همزمان اتفاق بيفتد، مخابرات ، سيم كارت فعال تحويل مشتركين مي دهد.
مديرکل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران عمر مفيد يک سيم کارت تلفن همراه را پنج سال دانست و گفت: افزايش تماس و تعداد مکالمات ، تعداد دفعات خاموش و روشن شدن گوشي ، تعداد پيامک هاي ارسالي عمر سيم کارت را کاهش مي دهد.
براساس گزارش واصله شركت ارتباطات سيار با تجهيز بيش از 300 دفتر خدمات ارتباطي به دستگاه هاي تست سيم کارت ، چنانچه سيم كارتي در اثر نقص فني و گذشت مدت زمان مصرف سوخته و از رده خارج شده باشد را به صورت رايگان تعويض مي كند و سيم كارت فعال تحويل مشتركين مي دهد.
اما در موارد ذكر شده دفاتر با اخذ هزينه و گذشت بازه زماني حداقل 24 ساعت نسبت به تعويض و فعال سازي سيم كارت مشتركين اقدام مي كنند.    
گزارش ها حاکي از آن است که  سوختن بي مورد سيم کارت تلفن همراه بيش از پيش افزايش يافته و اين مساله به يکي از مباحث خبري رسانه ها تبديل شده است
طبق اخبار منتشره سيم كارت هايي كه نام شبكه ارتباطات سيار را روي گوشي تلفن همراه به اختصار IR-TCI نمايش مي دهند، به دليل آن که مدت زيادي است كه در شبكه مخابرات كشور فعال هستند و از تكنولوژي قديمي برخوردارند، به مرور از شبكه خارج خواهند شد.
بدين ترتيب سيم كارت هاي مشتركيني كه روي صفحه گوشي تلفن همراه آنها      IR-TCI نمايش داده مي شود، به صورت ناگهاني سوخته و از شبكه خارج مي شود،
که البته مديران شرکت ارتباطات سيار دولتي اين قبيل اخبار را رد مي کنند.
 آن ها معتقدند كه سيم كارت ها به دليل TCI بودن نمي سوزند و اين نوع سيم كارت ها در زمره خريدهاي قديمي شركت ارتباطات سيار ايران محسوب مي شوند و اكنون در خريد جديد ارتباطات سيار از لوگوي MCI استفاده مي شود.
به اعتقاد کارشناسان براي شبكه اي با وضع مطلوب ، سيم كارت بايد بين 25 تا 30 سال عمر كند اما با توجه به توپوگرافي شبكه همراه اول به خصوص در تهران كه مكررا مشتركان با تغيير آنتن روبه رو هستند، عمر مفيد سيم کارت به پنج سال مي رسد.
128/13

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا