نزديک به 322هزار نفر نرم افزار پيام رسان فارسي را دانلود کردند

جعفر محمدي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با بيان اين که تمامي بازديدکنندگان از سايت همراه اول (WWW.MCI.IR ) ،موفق به دانلود نرم افزار پيامک فارسي شده اند، اظهار داشت:از آنجايي که اين نرم افزار از طريق فناوري بلوتوث نيز قابل انتقال و عرضه است ، گمان مي رود برخي مشترکان از اين طريق به اين نرم افزار دسترسي يافته اند.
وي يادآور شد: استفاده از نرم افزارهاي تلفن همراه در کشور ما مبحث جديدي است که با توجه به آمارهاي موجود ، شاهد استقبال خوبي از نرم افزار پيامک فارسي هستيم.
مدير فني توليد نرم افزار پيامک فارسي با تاکيد بر اين که پيش بيني مي شود استقبال ازاين نرم افزار روز به روز بيشتر شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از نرم افزار تلفن همراه در کشور ما جا نيافتاده و  تازگي دارد.
وي همچنين در خصوص برطرف کردن نقاط ضعف نرم افزار پيامک فارسي نيز گفت: اواخر ماه جاري نسخه دوم اين نرم افزار،همراه با برطرف شدن نقاط ضعف فعلي و افزودن ويژگي هاي جديد به آن، عرضه خواهد شد.
به گفته مهندس محمدي ،اين نرم افزار روند تکاملي خود را به صورت مداوم پشت سر خواهد گذاشت.
نرم افزار پيام رسان فارسي که يکي از خدمات ارزش افزوده همراه اول است،توسط مرکز ICT پيشرفته شريف به عنوان پيمانکار توليد اين نرم افزار عرضه شده است.
نرم افزار فوق به کاربران اين امکان را مي دهد که 200 کاراکتر فارسي را در يک SMS ارسال کنند و اين در حالي است که بدون نصب اين نرم افزار روي گوشي موبايل ،تنها امکان ارسال 70 کاراکتر فارسي در هر پيامک وجود دارد.
در اين نرم افزار،ارسال هر شکل يک کاراکتر محسوب شده و نيز اين امکان براي کاربر فراهم است که SMS خود را با ترکيب کاراکترهاي فارسي و انگليسي نوشته تا با نرخ يک SMS فارسي محاسبه شود.
پيش از اين گفته شده بود که 61 درصد مشکل گزارش شده از دانلود اين نرم افزار مربوط به نصب برنامه ، 14 درصد مربوط  به دسترسي به دفترچه تلفن و 13 درصد  مربوط به عدم ارسال شکل از طريق اين نرم افزار بوده است.
به گفته مديران فني اين پروژه ،دانلود کردن نرم افزار پيام رسان فارسي با اينترنت پر سرعت 2 تا 3 ثانيه بيشتر طول نخواهد کشيد و در شرايطي که پهناي باند اينترنت   پايين باشد، کمتر از نيم دقيقه زمان خواهد برد.
کارايي اين نرم افزار فقط براي سيم کارت هاي همراه اول، قابل نصب نبودن روي برخي گوشي ها، عدم پشتيباني برنامه سيمبيان و نداشتن ارسال تاييديه پيامک از جمله محدوديت هاي اين نرم افزار گزارش شده است.
128/14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا