متما و آپا مکمل یکدیگر خواهند بود

سعید مهدیون در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا از اتمام فاز آزمایشی طرح مرکز توسعه و مدیریت اینترنت (متما ) تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به آنکه طرح آگاهی ، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای (آپا) مرکز تحقیقات مخابرات ایران به منظور پرورش متخصصان دانشگاهی در این حوزه است ، این متخصصان در طرح متما نیز به کار گرفته خواهند شد.
وی با اشاره به حضور هفت دانشگاه در طرح آپا ، گفت: طرح متما در قالب سه وظیفه در بخش های توسعه و تشویق ، مدیریت منابع اینترنتی و طرح های نو تعریف شده است که برای شناسایی رخدادها و فرآیندهای این حوزه از متخصصان دانشگاهی طرح آپا استفاده خواهد شد.
مهدیون ادامه داد: اطلاعات به نوعی ثروت جامعه تلقی می شوند و به همین دلیل از تخصص گروههای آپا برای عملیات امنیتی و آگاهی رسانی در مرکز توسعه و مدیریت اینترنت استفاده می شود.
به گزارش موبنا طرح آپا توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران و با همکاری هفت دانشگاه کشور در حوزه های آگاهی رسانی ، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه ای در حال انجام است.
مرکز توسعه و مدیریت اینترنت نیز با الگوگیری از مرکز نیدا (NIDA) در کره جنوبی توسط شرکت فناوری اطلاعات در حال ایجاد است که فاز اولیه آن در آستانه بهره برداری قرار دارد.
در سال گذشته هسته اولیه این مرکز تشکیل شد و چند پروژه مرتبط با آن نیز در دستور کار قرار گرفت که تبادل تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از امکانات طرح ICT روستایی و تفاهم‌نامه‌ ای با وزارت علوم برای گسترش شبکه علمی کشور از جمله این پروژه ها است که در مسیر اجرایی شدن متما اجرا می‌شود.
128/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا