چاينا موبايل ارتقا سرويس TD-SCDMAرا به بعد از المپيک موکول کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا” ، مسابقات المپيک تابستاني 2008 ( Summer Olympics)ازهشت اگوست  تا ?? اگوست ???? ميلادي در شهر پکن برگزار خواهد شد.
سايت”سلولارنيوز”،به نقل از روزنامه “سوت چاينا” اعلام کرد:سازمان رگولاتوري چين در بيانيه اي اعلام کرده که چاينا موبايل بنا به تصميم سازمان رگولاتوري اين کشوربايد گسترش سرويس هاي فناوري نسل سوم خود را به بعد از بازي ها موکول کند در حالي که دو رقيب ديگر اين اپراتور در اين کشور يعني چاينا يونيکام و چاينا تلکام اين اجازه را دارند که هر زمان که تمايل داشتند در جهت گسترش سرويس هاي خود اقدام کنند.
  فوک تونگ لينگ”يکي ازمقامات آگاه در اين زمينه گفت:اين اپراتورحتي شبکه هاي خود را در شهرهايي که بازي هاي المپيک در آن انجام نخواهد شد، نيز گسترش نخواهد داد.
وي افزود:با اين وجود اين اپراتور قرارداد مزايده هاي خود را که بعد از المپيک قصد اجراي آنها را دارد، گسترش خواهد داد بطوري که ارايه سرويس TD-SCDMA ديگر محدود به 10شهر توافق شده در قرار داد نخواهد بود .
چين در بين ديگررقباي اسيايي خود در زمينه ارتباطات موبايلي با ساليانه رشدي معادل 20.4درصدرتبه اول را به خود اختصاص داده است.
تعداد کاربران تلفن همراه تا پايان آوريل در اين کشوربيش از 566ميليون نفراعلام شده است و از اين  تعداد  92.6درصد کاربر شبکه GSMهستندکه تعداد کاربران در اين بخش نيز ساليانه رشدي معادل 0.7درصد دارد.
در اين کشورتنهايکي ازدواپراتوربزرگ يعني چاينايونيکام به ارايه سرويس هاي شبکه CDMAمي پردازد.
چاينا موبايل و چاينا يونيکام دو اپراتورارتباطي مهم اين کشورهستند که به ترتيب رتبه هاي اول ودوم رادر چين واول وسوم را در جهان دارا مي باشند.
134/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا