اساسنامه شرکت پست هفته گذشته به بورس ارسال شد

محمد حسن محبیان عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری فارس اظهار داشت: هفته گذشته مدارک مربوطه برای بورس و سازمان خصوصی سازی آماده و در کمیسیون زیر بنایی بررسی و به تصویب رسید.
وی افزود: آماده شدن پست برای عرضه سهام، به بورس و سازمان خصوصی سازی بستگی دارد.
مدیر عامل شرکت پست افزود: برای اینکه پست سودآور باشد باید تعرفه‌ها درست شود و تا زمانی که تعرفه‌های پست تکلیفی باشد سودآور نخواهد بود و زیانی که پست می‌دهد یک زیان تکلیفی است نه عملیاتی، به همین دلیل تکلیف شده که تعرفه‌های پست کمتر از نرخ تمام شده باشد.
محبیان تصریح کرد: ضرری را که پست می‌دهد از طریق دولت به عنوان کمک زیان پرداخت می‌شود و برای اینکه این شرکت روی پای خود بایستد و سود آور باشد باید در تعرفه ها تجدید نظر شده و آزاد سازی تعرفه صورت گیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر منتظریم سازمان خصوصی سازی اقدامات لازم را انجام دهد و به محض آماده سازی این شرکت که از شبکه حاکمیتی پست جدا شده به عنوان اپراتور اول به بورس می‌رود.
مدیر عامل شرکت پست تصریح کرد: از جمله وظایفی که برای سازمان زیر ساخت در نظر گرفته شده امور تمبر، بین‌الملل، جلسات و کنگره‌ها، نظارت بر اپراتور‌های پستی، صدور پروانه و انجام خدمات پایه از جمله ارسال نامه به نقاط مختلف است.
محبیان گفت: چارچوب پروانه اپراتور دوم آماده شده و باید یک فراخوان بدهند و بر اساس آن فراخوان به اپراتور‌هایی که توان انجام این کار را دارند پروانه داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا