موبنا- پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از اولین پیشنهاد مایکروسافت به یاهو برای خرید یا همکاری با این شرکت، سرانجام نشانههایی از موافقت دوطرف دیده میشود.
به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از یاهو نیوز، دو غول فناوری اعلام کردند در مراحل نهایی کردن امضای قراردادی در زمینه تبلیغات آنلاین هستند که بر اساس آن مایکروسافت، تبلیغات موتور جستوجو را برای هر دو شرکت مایکروسافت و یاهو میفروشد. البته احتمال آن میرود که یاهو به نمایش گذاشتن فروش تبلیغات را بر عهده بگیرد.
انتشار جزییات بیشتر این توافقنامه تا نهایی شدن آن اعلام نخواهد شد و حتی احتمال به نتیجه نرسیدن آن نیز میرود.
در هر حال به نظر میرسد که این دو شرکت به دنبال راههایی برای رقابت با گوگل هستند که طبق جدیدترین آمار کام اسکار در ماه ژوئن، 65 درصد از بازار جستوجوی اینترنت آمریکا را در اختیار دارد. پس از گوگل، یاهو با 6/19 درصد در رده دوم و مایکروسافت با 4/8 درصد در رده سوم قرار دارد.
135/
مطالب مرتبط

آغاز مزایده شمارههای رُند «۰۹۰۰۰» ایرانسل
اخبار بازار ایران30 اردیبهشت 1404