قیمت هاست و سرور تحت تاثیر اخبار بازار ایران

اخبار بازار ایران یکی از عواملی است که مستقیما روی قیمت خرید هاست (buy host) و خرید دامنه (buy domain) تاثیر میگذارند. اگر شما هم قصد تهیه سرویس میزبانی و خرید سرور مجازی ایران (buy Iran VPS) یا خرید سرور مجازی اروپا (buy Europe VPS) را دارید، در ادامه با اخبار بازار ایران در مورد شتابان هاست، بهترین ارائه دهنده هاست و سرور اختصاصی ایران و اروپا (Iran dedicated server) همراه باشید.

قیمت هاست و سرور در چند سال اخیر به شکل چشمگیری تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور بوده اند و همین مسئله باعث شده تا هزینه قیمت سرور و میزبانی علاوه بر عوامل خارجی، تحت تاثیر مشکلات و اخبار داخلی نیز قرار بگیرند که نمونه بارز آنها کاهش ارزش ریال ایران و افزایش قیمت دلار است. 

بازار نام دامنه و هاست و سرور نیز از این اتفاقات مستثنی نیست. در ایران رایج ترین انواع دامنه که توسط وب سایت‌ها استفاده میشوند دامنه .ir داخلی و .com بین المللی است. حدودا 4 سال پیش، دولت قانونی را وضع کرد که تمامی نهادهای دولتی وب سایت خود را به دیتاسنترهای داخلی منتقل کرده و از دامنه ملی استفاده نمایند تا یک بستر متمرکز و یکپارچه برای اطلاعات مهم دولتی شکل بگیرد.

این سازوکارهای داخلی باعث شد تا خرید دامنه ir رواج بیشتری پیدا کند، بخصوص که قیمت آن بسیار مقرون به صرفه تر بود و کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت ارزهای خارجی قرار میگرفت.

امروزه بر کسی پوشانده نیست که وضعیت اقتصادی کشورمان نیز تاثیرات گسترده ای بر روی تمامی جنبه‌های زندگی گذاشته است و طبیعتا مشکلات بازار ایران شامل تهیه زیرساخت‌های شبکه نیز میشود. در ادامه چند نمونه از مسائل مهم و تاثیرگذار اقتصاد ایران بر خرید دامنه و هاست (buy domain and host) را از زبان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان تکنولوژی هاست ایران بررسی خواهید کرد.

قیمت هاست و سرور تحت تاثیر اخبار بازار ایران

تاثیرات تورم بر خرید هاست (Buy Host)

تورم در ایران یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور ما را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده است. تیم شتابان هاست اخیرا تحقیقاتی بر روی نرخ تورم کشور و تاثیر آن بر قیمت‌ هاست، قیمت سرور و سایر روشهای میزبانی وب انجام داده است.

در بخشی از این تحقیق، نرخ تورم از سال 96 تا 99 مورد بررسی قرار گرفت، که در ادامه میتوانید بخشی از این آمار را مشاهده کنید:

  • سال 99: 43.39%، 12.79 درصد افزایش نسبت به 2020؛
  • سال 98: 30.59%، 9.31 درصد کاهش نسبت به 2019؛
  • سال 97: 39.91%، 21.89 درصد افزایش نسبت به 2018؛
  • سال 96: 18.01%، 9.97 درصد افزایش نسبت به 2017؛

این آمار و رشد بالای تورم تاثیر بسیاری روی بازار هاست و خرید سرور مجازی ایران (Buy Iran VPS) داشته است، چرا که به تبع آنها هزینه تجهیزات و خدمات برای شرکت‌های ارائه دهنده نیز دچار نوسان میشود که نتایج آن، بالا و پایین رفتن قیمت هاست و سرویس‌های میزبانی خواهد بود. 

تاثیرات تحریم‌ها بر خرید سرور مجازی اروپا (Buy Europe VPS)

سرور مجازی اروپا و ایران دو مورد از محبوب ترین روش‌‌های میزبانی وب در کشور هستند. عملکرد سریع و با کیفیت این سرویس‌های مجازی، به کسب و کارهایی که مایلند تغییرات و شخصی سازی‌های مختلفی روی سرور و سرویس هاستینگ خود اعمال کنند این امکان را داده تا به روت سرور دسترسی داشته باشند و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مدنظر خود را روی آن پیاده کنند.

با این حال، یکی از عواملی که روز هزینه خرید دامنه (buy domain) و قیمت سرور میزبانی تاثیرات زیادی گذاشته وجود تحریم‌‌های خارجی بر کشور است که دسترسی ایرانیان و کسب و کارهای آنها را به ارائه دهندگان بین المللی مسدود کرده است.

به این ترتیب شرکت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها در این بین نقش واسطه بین کاربران و دیتاسنترهای بین المللی را ایفا میکنند تا خرید هاست و سرور اروپا راحت تر انجام شود. از سوی دیگر، محدود بودن و مشکلات استفاده از این سرویس‌ها باعث شده تا درخواست استفاده از سرور مجازی ایران نسبت به قبل بسیار بیشتر شود که در نهایت این مسئله ممکن است به افزایش قیمت سرور در ایران منجر شود.

تاثیرات نرخ ارز در خرید دامنه (Buy Domain) و سرور اختصاصی ایران (Iran dedicated server)

یک عامل مهم و تاثیرگذار دیگر در بازار ایران و بازار هاست و میزبانی، کاهش ارزش پول ملی نسبت به ارزهای خارجی از جمله دلار و یورو است. این مسئله که بخش زیادی از آن نتایج اعمال تحریم‌های خارجی بر کشور است باعث شده تا قیمت دامنه‌های بین المللی مثل .org یا .com با نوسانات زیادی روبرو شود.

قیمت دلار و یورو در کشور بصورت سالانه به همراه تورم افزایش میابد و تاثیرات آن بر قیمت هاست و دامنه نیز به خوبی توسط کاربرانی که برای چندین سال از این سرویسها استفاده کرده باشند احساس میشود.

یکی از نتایجی که همه این اتفاقات، یعنی افزایش قیمت ارزهای خارجی و افزایش تورم داخلی باعث شده تا افراد زیادی استفاده از سرویسهای داخلی مثل سرور اختصاصی ایران یا دامنه‌های داخلی را برای مدیریت و ساخت سایتشان انتخاب کنند. این مسئله از سو میتواند به رشد و پیشرفت زیرساخت‌های داخلی کمک کند، خصوصا که سرویسهایی مثل هاست ایران یا سرور مجازی ایران امروزه تا حد زیادی به استانداردهای جهانی نزدیک شده اند.

یک سوی دیگر این مهاجرت گسترده وب سایت‌های ایرانی به بسترهای داخلی و استفاده از تکنولوژی هاست ایران، کمبود منابع و دسترسی به تکنولوژی‌ها و سخت افزارهای بروز دنیا است.

با توجهی به اینکه بسیاری از منابع اصلی مدیریت و میزبانی وب و سرورها نظیر منابع پردازشی و ذخیره سازی (شامل رم، سی پی یو و هارد ذخیره سازی) بروز و قدرتمند دنیا در داخل کشور ساخته و طراحی نمی‌شوند، بسیاری از شرکت‌های خرید سرور مجازی ایران (Buy Iran VPS) و سرور اختصاصی ایران یا Iran Dedicated Server می‌بایست آنها را به کشور وارد کنند، کاری که در آن افزایش قیمت دلار مستقیما تاثیرگذار خواهد بود.

نکات مهم برای خرید هاست و میزبانی وب سایت (Buy Host)

شتابان هاست به عنوان یکی از شرکت‌هایی که بصورت تخصصی روی میزبانی وب و نام دامنه فعالیت میکند، مقالات بسیاری درباره آموزش راه اندازی وردپرس با هاست ایران و اروپا یا آموزش خرید رایگان سرور منتشر کرده است. در صورتی که به خواندن مقالات انگلیسی علاقه مند باشید نیز مقاله how to buy domain name and buy host که توسط این مجموعه در تهران تایمز منتشر شده است را به شما پیشنهاد میکنیم.

در ادامه با شتابان هاست برخی از فاکتورهای انتخاب مناسب هاستینگ و میزبانی را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

– شناخت و پیشبینی نیازهای وب سایت

Buy Europe VPS یا تهیه سرور مجازی اروپا و سایر روشهای میزبانی وب سایت، بدون اینکه بدانید چه انتظاراتی از سایت خود دارید و در آینده قرار است چه نیازهایی را برآورده کند یک اشتباه بزرگ است. قیمت هاست و قیمت سرور به عوامل مختلفی از جمله منابع سرور بستگی دارد و استفاده از سرویسی که منابع کافی برای مدیریت سایت نداشته باشد، یا برعکس منابع بیش از حدی داشته باشد، قطعا باعث هدر رفتن هزینه‌های بیشتر خواهد شد.

برای مثال سرور اختصاصی ایران یا همان Iran Dedicated Server برای شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ استفاده میشود و برای وب سایت‌ها و پلتفرم‌های تازه تاسیس گزینه مناسبی نمی‌باشد. اما نوع دیگر سرور که به آن VPS یا میزبانی مجازی گفته میشود برای هاستینگ اکثر وب سایتهای تازه تاسیس و قدیمی عملکرد مناسبی دارد.

– استفاده از سرویس‌های تست و دمو

یکی از روش‌هایی که مراکز تهیه هاست و سرور در اختیار مشتریان جدید قرار می‌دهند، استفاده از سیستم‌ها و سرویس‌های میزبانی بصورت رایگان برای مدت زمانی کوتاه است. هدف اصلی این امکانات، مطمئن سازی مشتریان و کاربران از کیفیت و سرعت سرور مجازی اروپا یا سایر خدمات میزبانی ارائه شده است.

 استفاده از این سرویس‌ها برای مدت محدودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ البته برای استفاده از چنین سیستم‌هایی باید توجه داشته باشید که منابع بسیار محدودی در اختیار شما قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد در آینده کاربران دیگری هم از آن استفاده خواهند کرد، پس بهتر است اطلاعات و دیتای سنگین یا مهمی را در آنها بارگذاری نکنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

اطلاعات بیشتر درباره آموزش خرید هاست رایگان در مقالات مختلف منتشر شده توسط شتابان هاست در دسترس است و کافیست آن را در گوگل یا چت جی پی تی یا بینگ جستجو کنید.

خدمات پشتیبانی پس از خرید هاست یا میزبانی (buy host)

به عقیده کاربران باتجربه که از شرکت‌های مختلف خرید سرور مجازی ایران (buy Iran VPS) و خرید سرور مجازی اروپا (buy Europe VPS) استفاده کرده اند، خدماتی که پس از تهیه سرویس دریافت میشود در بسیاری از مواقع حتی از میزان منابع خریداری شده نیز مهم تر است.

در هنگام استفاده از تکنولوژی هاست ایران یا اروپا، در برخی مواقع ممکن است با اشکالات یا سوالات مختلفی روبرو شوید که برای حل آنها استفاده از یک متخصص کار با وی‌پی‌اس یا Iran Dedicated Server ضروری است. متخصصین شتابان هاست بصورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به کاربران این مجموعه می‌باشند.

خدمات شتابان هاست

بهترین قیمت هاست و سرور بازار ایران در shetabanhost

عوامل تاثیرگذار داخلی و خارجی بر کشور باعث شده تا افرادی که قصد خرید هاست (buy host) و دامنه (buy domain) و یا سرویس‌های پیشرفته تر مثل تهیه سرور مجازی ایران (buy Iran VPS) و میزبانی مجازی اروپا (buy Europe VPS) را دارند با چالش بزرگ تغییرات قیمت مواجه شوند. همچنین این مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد به سوی سرورهای داخلی یا Iran dedicated server رو بیاورند که در این مقاله اخبار بازار ایران سعی شد تا چالش‌های مهم این مسیر را بررسی کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا