نخستین نوآوردگاه «مرکز نوآوری ایرانسل» برگزار میشود
اخبار بازار ایران – به گزارش اخبار بازار ایران به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این نوآوردگاه (Startup Weekend)، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه، در «شتابدهندۀ کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی برگزار میشود و ۱۰ تیم استارتاپیِ شرکتکننده که پس از ثبتنام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شدهاند، در آن حضور دارند.
جمعه ۱۶ آبان ماه در روز نخست، این نوآوردگاه، با سخنرانی دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل و مدیرعامل مجموعۀ «ایرانسل لبز» و مهندس محمد خلج مدیرعامل و عضو هیأتمدیرۀ اسنپ و عضو هیأتمدیرۀ ایرانسللبز آغاز میشود و با برگزاری کارگاههای مختلف، ادامه خواهد داشت. مجموعۀ ایرانسل لبز (Irancell Labs)، شامل سه بخش «تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از سال گذشته، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعۀ دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپها و شرکتهای فناور تأسیس شده است.
یکشنبه ۱۸ آبان ماه، در روز پایانی نوآوردگاه، با حضور و سخنرانی دکتر بیژن عباسیآرند مدیرعامل ایرانسل، تیمهای شرکتکننده، ایدۀ خود را در حضور داوران ارائه میکنند و در پایان نیز تیمهای برتر در فرآیندهای «پیششتابدهی/ شتابدهی» پذیرش میشوند.
شتابدهندۀ کهکشانِ مرکز نوآوری ایرانسل، دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، فعالیت خود را از مهر ماه امسال آغاز کرده است.
مرکز نوآوری ایرانسل، مهر ماه امسال، از تمام تیمهای استارتاپیِ خلاق که در هر یک از حوزههای مورد نظر این مرکز، ایده و یا محصولی دارند، دعوت کرده بود تا ایدههای خود را با ایرانسل در میان گذاشته و در صورت تأیید این ایدهها توسط تیمهای داوری، در نوآوردگاه شتابدهندۀ کهکشان حضور یابند.
از مهمترین زمینههای مورد حمایت این مرکز، میتوان به توسعۀ خدمات در زمینۀ سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسۀ دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعۀ خدمات در زمینۀ تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدئو بر مبنای تقاضا (Video on Demand) اشاره کرد. فناوریهای مورد نظر مرکز نوآوری ایرانسل نیز، شامل اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی، کلانداده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری و پردازش زبان طبیعی است.
مرکز نوآوری ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصتآفرینی در زمینۀ فناوریهای برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسانها و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموعۀ ایرانسل لبز، از سال گذشته، با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاریسازی در زمینۀ شبکۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسبوکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاهها، شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندیهای بازار ICT تأسیس شده است.
چشمانداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعۀ منابع انسانی و زیرساختهای تحقیقاتی اقتصاد دانشبنیان در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینۀ خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخشهای اصلی آن هستند.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راهاندازی مرکز نوآوری، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعۀ سبک زندگی دیجیتال و خلق آیندهای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهرهگیری از فناوریهای برتر در حوزههای مختلف، خلق ارزش کند. تیمهای استارتاپی میتوانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعۀ زمینههای مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وبسایت ایرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir مراجعه کنند.