سئو چیست؟
طبق تحقیق جامع مجموعه مثنا تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند. امروزه ، سئو یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت رو به رشد است.
به گفته استاد محمد کرمی مدرس سئو در مثناسئو اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید ، باید برای کارهای خلاقانه ، فنی و تحلیلی آماده باشید. بسیاری از تکنیک ها با اهداف مختلف برای سئو سایت وجود دارد ، با این حال ، نکته اصلی همان باقی ماندن در بین بالاترین نتایج در جستجوی ارگانیک.
به عبارت ساده ، سئو مربوط به اجرای وب سایت مناسب برای افراد مناسب است.
این فقط مربوط به یک ساختار کامل یا پیش زمینه فنی وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوا با کیفیت و بهینه سازی شده متناسب با نیاز مخاطبان شما پر شود. و البته ، این باید به اندازه کافی خوب باشد که از وب سایت های دیگر پیوند یابد.
آیا سئو سایت دشوار است؟
موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo! و … وب سایتها های جهان را بر اساس الگوریتم های مختلف رتبه بندی نمایه می کنند. آیا می توانیم این الگوریتم ها را شناسایی کنیم؟ هم بله و هم خیر.
Google از بیش از 200 عامل رتبه بندی استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آنها را می شناسیم: محتوای با کیفیت ، بک لینک ها یا موارد سئو فنی مانند سرعت سایت و.. اما بسیاری از آنها به عنوان یک راز نگه داشته می شوند.
البته لازم نیست همه عوامل را برای رتبه بندی با وب سایت خود بدانید. استاد کرمی برای درک آنچه در مورد سئو همه چیز وجود دارد مثال جالبی که در آموزش سئو مثناسئو بیان می کند ، یک کاسه سوپ را تصور کنید. سه جنبه مهم وجود دارد:
- کاسه نمایانگر موارد فنی پشت وب سایت است ( سئو تکنیکی و فنی در صفحه on page ) – بدون کاسه مناسب ، سوپ در تمام میز پاشیده می شود.
- این سوپ محتوای وب سایت شما را نشان می دهد که مهمترین بخش است. محتوای بد = بدون رتبه بندی ، بسیار ساده است.
- چاشنی نشان دهنده بک لینک های با کیفیت است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود – آخرین ماده ای که سوپ سئوی شما را کامل می کند.
چرا سئو سایت مهم است؟
موتورهای جستجو هنگامی جستجو برای چیزی توسط کاربران اینترنت انجام میشود می خواهند بدانند که هدف کاربر چیست. فرقی نمی کند کالا ، خدماتی بفروشید ، وبلاگ بنویسید یا هر چیز دیگر ، بهینه سازی موتور جستجو ضروری است.
وب سایت شما باید توسط موتورهای جستجو نمایش داده شود. در غیر این صورت گم شده اید.
تکنیک های خرد سئو که دوره آموزش سئو مثناسو بیان میشوند، رتبه بندی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشند. رتبه های بالاتر به معنای ترافیک بالاتر است. اگر ترافیک زیاد باشد ، تبدیل هایی را به همراه خواهد داشت.
برای خلاصه کردن آن ، اگر قصد دارید وب سایت موفقی داشته باشید ، باید سایت تان را سئو کنید. برخی از جنبه ها پیچیده تر هستند ، اما در اکثر اوقات ، موفقیت سئو سایت بر روی عقل سلیم و چند روش برتر متکی است.
آموزش سئو را از کجا شروع کنیم؟
تغییرات اساسی می تواند تفاوت زیادی در نحوه مشاهده موتورهای جستجو در وب سایت شما ایجاد کند. خوشبختانه مجموعه مثناسئو در دوره آموزش سئو خود راهنمای جامع جستجوگرها برای مبتدیان ، تمام مباحث مهم و اصول سئو را پوشش داده است. البته شما می توانید دانش کافی برای ادامه سئو به تنهایی تنها با مطالعه مقالات آموزش سئو مثناسئو، که به رایگان در این سایت قرار داده شده است، کسب کنید.
اگر نمی دانید چگونه سئو را یاد بگیرید ، مثناسئو یک جواب ساده برای شما داریم: به مطالعه و تمرین زیادی نیاز دارید. نکته خوب این است که شما می توانید اطلاعات زیادی در اینترنت به صورت رایگان (از جمله راهنمای سئو مبتدیان) پیدا کنید ، اما باید عاقلانه انتخاب کنید. از این گذشته ، می توانید در دوره های سئو یا وبینارهای سئو مختلفی شرکت کنید .
اگر نمی خواهید خودتان را زیاد زحمت بکشید یا وقت ندارید ، می توانید از مشاوران ، متخصصان یا آکادمی سئو مثناسئو برای کمک بخواهید.
مباحث مهم در آموزش سئو
- واژگان اصطلاحات اساسی
- سئو on page و سئو off page
- تکنیک های کلاه سفید، کلاه سیاه در مقابل کلاه خاکستری سئو
- سئو در صفحه و سئو غیرصفحه
سئو داخلی صفحه on page
انجام SEO بر روی صفحه (on site یا off site) به معنای بهینه سازی وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی ارگانیک است. این همه کاری است که می توانید در وب سایت انجام دهید
آموزش سئو فنی
بهینه سازی محتوا از طریق جنبه های فنی:
- برچسب های متا
- عناوین
- ساختار URL
- تصویر جستجوگرها
- محتوا
- داده های ساختاری
- اندازه و سرعت وب سایت
- و …
سئو خارجی صفحه off page
سئو خارج از صفحه (off site) شامل کلیه فعالیتهایی را که می توانید برای بهبود جایگاه وب سایت سئو از طریق دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر می شود. روش های زیادی برای به دست آوردن آنها وجود دارد:
- دسترسی به ایمیل مشتریان
- وبلاگ نویسی مهمان
- پیامک ها
- رسانه های اجتماعی
- همکاری با تأثیرگذاران صنعت خود
- نوشتن مطالب ارزشمند ، بنابراین مردم دوست دارند به وب سایت شما پیوند دهند
- و …
کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه در مقابل کلاه خاکستری سئو
منشاء مثال کلاه های سیاه در مقابل کلاه های سفید در فیلم های غربی نهفته است. مثل بچه های بد در مقابل بچه های خوب است. اما این سخنان را جدی نگیرید. نظرات در مورد هر دو رویکرد سئو متفاوت است.
طبق بیان استاد کرمی سئو کلاه سیاه مجموعه ای از شیوه های غیر اخلاقی برای بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو است. آنها طوری طراحی شده اند که موتورهای جستجو را تحت تأثیر قرار دهند در حالی که فاکتور انسانی را در نظر نمی گیرند.
مثناسئو برای شما یک هشدار دارد! سئو کلاه سیاه می تواند در مدت زمان کوتاه شما را به صدر SERP برساند ، اما موتورهای جستجو احتمالاً دیر یا زود وب سایت را جریمه و ممنوع می کنند.
لیست موارد نقض را می توان در رهنمودهای Webmaster گوگل یا راهنمای مدیر وبینگ Bing یافت.
سئو کلاه سفید از نظر دکتر محمد کرمی مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که در آنها رهنمودها و قوانین رعایت می شوند.
بخش های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:
- کیفیت و محتوای مرتبط
- بهینه سازی کلی وب سایت
- ساختمان پیوند
سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربر انجام می شود. به طور کلی ، داشتن یک مرد خوب در دنیای سئو ، هدفی مناسب در نظر گرفته می شود.
اصطلاحی نیز به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد ، عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است خطر کمتری داشته باشید. تکنیک های کلاه خاکستری به طور واضح توسط Google تعریف نشده اند ، بنابراین شما می توانید از طریق آنها هزاران کاربر وب سایت را کسب کنید در حالی که بعد از جریمه شدن یا از بین رفتن تمام رتبه های خود سایت شما پنالتی نمیشود.
سخن پایان دوره سئو مثناسئو
استاد دوره آموزش سئو مثناسئو جناب آقای دکتر محمد کرمی رتبه یک دکتری و از موسسین مجموعه مثنا یک سخن را در پایان دوره به همه دانشجویان خود متذکر میشود:
به طور کلی ، شما نمی خواهید Google را دشمن خود قرار دهید!