آیا همتی در بانک مرکزی و دولت هست!؟

اخبار بازار؛ ابوالفضل شاکری – اقدام شتاب‌زده، بدون مطالعه و برنامه‌ریزی مجموعه وزارت نفت و تیم اقتصادی دولت، چندین روز کشور را دچار هرج‌ومرج و ناامنی کرد.
جالب‌تر اینکه اعضای تیم اقتصادی دولت در واکنش به تأثیرات مخرب و منفی تصمیمشان تقریباً همگی مدعی بودند که ۱.۵ تا ۲ درصد این تصمیم روی تورم و قیمت تمام شده کالاهای مورد نیاز جامعه و حمل‌ونقل تأثیر خواهد داشت.
اما هنوز یک ماه از این شاهکار مدیریتی تیم اقتصادی نگذشته، فروشندگان کالاها و خدمات مجبور به گران کردن کالاها و خدماتشان شده‌اند و کسانی هم که به رفتارها و قول‌های اعضای کابینه بی‌اعتمادترند، حتی از فروش کالاهایشان در سطح بازار به اشکال گوناگون خودداری می‌کنند.
طی سه هفته گذشته نرخ دلار از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان با روندی افزایشی و مستمر به بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و ساعاتی تا مرز ۱۴ هزار تومان هم افزایش یافت و در واقع ارزش ریال تنها در کمتر از یک ماه بیش از هفده و نیم درصد کاهش‌یافته و عملاً شاهکار اقتصادخوانده‌های شاغل در دولت، یک‌پنجم دارایی‌های ملت را در چند هفته اخیر نابود کرده‌اند.
درحالی‌که سران قوا هر یک به‌نوعی از پذیرش مسئولیت این تصمیم درست که در زمان و شرایط بسیار غلط اجرا شد، شانه خالی می‌کنند و حتی رئیس دولت با خنده مزاح می‌کند و می‌گوید که من خودم هم صبح از گران شدن نرخ بنزین باخبر شدم، شهروندان نگران روزهای آینده هستند که چگونه باید با این‌ همه بی‌نظمی و بی‌برنامگی گذران زندگی کنند و می‌پرسند آیا همتی برای مهار کاهش بیشتر ارزش ریال در روزهای آینده همچنان در بانک مرکزی و دولت هست؟!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا