آمار مسکن کارتها در کشور
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از هیبنا، خدمات نوین بانکی در بانک مسکن با هدف فراهم کردن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطههای امن و بدون نیاز به حضور فیزیکی ارایه میشود. از جمله خدمات بانک در زمینه بانکداری الکترونیک میتوان به صدور انواع کارتها اعم از مسکن کارت، بن کارت، کارت هدیه و کارت اعتباری، صدور انواع کارت های هوشمند تسهیلاتی و نیز تجهیز شعب مکانیزه، استقرار سیستمهای تلفنبانک و توسعه شعب برخط، استقرار درگاههای پرداخت (POS) و سیستمهای PinPad اشاره کرد.
رتبه اول پرتعدادترین کارت های صادر شده در بانک مسکن به «مسکن کارت» اختصاص دارد که از ابتدای امسال تا پایان تیر، شاهد بیشترین رشد آمار صدور نسبت به پایان سال گذشته بوده است. طی چهار ماهه اول امسال تعداد مسکن کارتهای صادر شده از سوی حدود ۱۲۰۰ شعبه فعال بانک مسکن در سراسر کشور برای مشتریان جدید یا کسانی که به دلیل انقضا، مفقودی، خرابی و … درخواست صدور کارت جدید داشتهاند، با رشد ۴.۳ درصدی همراه شد. به این ترتیب شمار کارتهای صادر شده از سوی بانک مسکن از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه به حدود یک میلیون و ۶۸ هزار فقره رسیده و به این ترتیب تعداد کل کارتهای صادر شده از سوی شعب را به حدود ۲۴ میلیون و ۷۹۵ هزار فقره افزایش داد.
رتبه دوم پرتعدادترین کارتهای صادر شده از سوی بانک مسکن، به کارتهای هوشمند تسهیلات و کارتهای ویژه سپردهگذاران در صندوق پسانداز مسکن یکم اختصاص دارد. طی چهار ماهه اول امسال حدود ۳۷۷ هزار فقره از این نوع کارت برای تسهیلاتگیرندگان و سپردهگذاران حسابهای صندوقهای پسانداز مسکن صادر شد که به این ترتیب شاهد افزایش ۳.۶ درصدی کارتهای صادر شده در این بخش در مقایسه با پایان اسفند ۹۶ بودهایم. به این ترتیب اکنون تعداد کل کارتهای تسهیلات و صندوق پسانداز مسکن صادر شده توسط بانک مسکن طی سالهای اخیر به بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره رسیده است.
همچنین تعداد کل کارتهای هدیه صادر شده توسط بانک مسکن با رشد ۲.۳ درصدی در پایان تیر ماه امسال در مقایسه با پایان سال گذشته، اکنون به ۵ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۰۰ فقره رسیده است.
افزون بر این خدمات، با استقرار ۴۳ دستگاه PinPad جدید طی چهار ماه اول امسال، شمار این دستگاههای مستقر در کل کشور به ۶ هزار و ۱۰۶ دستگاه رسیده است. از طریق این دستگاهها طیف گستردهای از عملیات بانکی قابل انجام است.
بخشی از خدمات نوین بانک مسکن نیز از طریق ۱۹۵۵ دستگاه خودپرداز و ۷۵ هزار و ۴۷۲ دستگاه پوز فروشگاهی در سراسر کشور به مشتریان عرضه میشود.
به گزارش هیبنا، بانک مسکن همچنین به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان خود و در راستای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان و نیز برخورداری از استانداردهای لازم در زمینه نیروی انسانی، اقدام به برگزاری دورههای آموزشی مورد نیاز میکند. تا پایان تیر ماه ۴۶۰ دوره آموزشی به این ترتیب برگزار شده که ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده کارمندان بانک مسکن در آنها شرکت کردهاند.