راهاندازی نسل جدید خودبانکهای شهر
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، سید مرتضی صالحی با اشاره به راه اندازی نسل جدید دستگاههای VTM گفت: تفاوت اساسی نسخه جدید دستگاههای VTM با نسخه قبلی آن در این است که خدمات در نسخه جدید با صرف زمان کمتری ارایه میشود؛ به این صورت که در نسخه قدیمی مشتری با مراجعه به پیشخوان های شهرنت برای انجام فعالیت بانکی خود باید فرمی را تنظیم و تا اتمام کار خود باید با تِلر (کارمند شعبه مجازی) در شعبه مجازی ارتباط مستقیم برقرار میکرد، مشکلی که این شیوه داشت این بود که در حین انجام این روند بانکی، احتمال قطع ارتباط شبکه خودبانک وجود داشت و همین موضوع باعث زمانبر شدن و نارضایتی مشتری میشد.
قائم مقام معاونت و مدیر امور سازمان و برنامهریزی بانک شهر ادامه داد: در نسخه جدید دستگاههای VTM بخش مربوط به تنظیم فرم توسط مشتری تکمیل شده و احراز هویت اولیه به صورت off line صورت میگیرد و هیچ استرسی متوجه مشتری و راهبر نخواهد بود و این فرایند در نهایت آرامش انجام میشود.
صالحی خاطرنشان کرد: این مزیت موجب بالا رفتن سرعت کار، کاهش فشار روحی و روانی راهبر و افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد و همچنین در این شیوه ارتباط با تلر در شعبه مجازی از زمانی برقرار میشود که فرم تنظیم شده است.
مدیر امور سازمان و برنامه ریزی با اشاره به اقدامات شعبه مجازی بانک شهر اظهارداشت: درحال حاضر ۳۵۰ پیشخوان شهرنت در کل کشور فعالیت دارند که به عنوان واحد بانکی محسوب نمیشوند. بانک شهر شعبهای به نام شعبه مجازی دارد که در ۲۴ ساعت و در سه شیفت رئیس، معاون و پرسنل آن خدمات بانکی ارایه می دهند و در میدان آرژانتین تهران مستقر هستند و مراجعه کننده فیزیکی ندارد. افرادی که متصدی امور بانکی شعبه مجازی هستند، تِلِر نامیده میشوند. شهرنتها با شعبه مجازی در ارتباط هستند، در حقیقت هدف از راهاندازی این شعب کاهش بعد مسافت مشتری و دسترسی آسان به خدمات، کاهش ترافیک،کاهش آلودگی هوا و برطرف کردن محدودیت زمانی مشتریان در مراجعه به شهرنت ها است.
وی افزود: شهرنتها خدماتی همچون افتتاح حساب، دریافت گواهی تمکن مالی برای خروج از کشور، صدور ضمانتنامه نقدی و …، به صورت ۲۴ ساعته ارائه میدهند.
صالحی با بیان اینکه سهامداران عمده بانک شهر، شهرداریها هستند و انتظاراتی از بانک دارند، گفت: بانک شهر تلاش دارد تا از طریق شهرنتها مسیرهای بهتری برای ارائه خدمات به شهروندان فراهم کند. در این راستا به شهرداریها اعلام کردیم که آمادگی ارائه خدماتی همچون پرداخت قبوض خدمات شهری، صدور پروانه ساخت بافتهای فرسوده و دریافت استعلامات و… را از طریق شهرنتها داریم؛ خدمات شهری که شهروندان باید به شهرداریها مراجعه و بوروکراسی اداری را طی کند به راحتی در شهرنتها قابل اجراست.
وی در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، امکان صدور بلیط سینما و دیگر خدمات ارایه شده در اماکن ورزشی و فرهنگی از طریق شهرنتها دردست اقدام است.
صالحی در ادامه اظهارکرد: یکی از مهمترین پروژههای بانک شهر حضور در نمایشگاه کتاب بهعنوان بانک عامل برای نخستین بار که اقدام ارزشمند در این رویداد فرهنگی ثبتنام و دریافت بن کارت کتاب برای اولین بار در شهرنتها بود و علاقهمندان کتاب، دیگر نیازی برای مراجعه به شعب بانک نداشتند. علاوه بر حضور در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، در ۳۳ نمایشگاه کتاب استانی از ابتدای امسال حضور داشتیم و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهعنوان بانک عامل خدمات مالی در حد ایده آل به دوستداران کتاب ارائه شد.